Ga naar inhoud

Laptop koppelen aan een oude tv?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik zou graag mijn laptop aan mijn tv willen koppellen. Nu weet ik dat, dat met de nieuwe tv's vrij makkelijk kan. Maar ik heb helaas nog een oude tv en daarvoor werken al die kabeltjes etc niet. Weet iemand of het mogelijk is om mijn Acer TravelMate 5730 te koppellen aan mijn ouderwetse JVC tv? Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
Dan heb je aan de laptop kant dus VGA voor het beeld een 3.5mm JACK voor het geluid. Aan de TV kant heb je 3 x RCA (composiet) voor beeld/geluid. Nu bestaan er wel kabelsets waarmee je de verbinding kunt leggen, maar ik geloof niet dat het gaat werken omdat dat beeldsignaal dat uit de VGA poort komt anders is dan waar RCA mee om kan gaan. Dus dan moet er een converter tussen en dan wordt het wel een dure grap voor beeld dat op een oude TV er toch nooit mooi uit gaat zien, je kunt dan beter maar sparen voor een modernere TV met D-SUB (VGA) PC ingang.
Link naar reactie
Ik heb dit vroeger ook wel eens zoiets geprobeerd. Maar dan met de tv-out van een videokaart, die ik via een kabel op de scart of RCA aansluitingen van een oude tv aansloot. De beeldkwaliteit was inderdaad zoals Obi-wan-kenobi al zei, niet echt goed. Nu ik een modernere LED tv heb en een recenter pc, heb ik daarop via een 10 meter lange HDMI kabel wel goed beeld inclusief geluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...