Ga naar inhoud

Samsung smart tv ue40es5500


Aanbevolen berichten

Deze week een smart tv gekocht van Samsung, met ingebouwde mediaplayer. Dacht mijn oude WD mediaplayer niet meer nodig te hebben, scheelt weer een afstandbediening. :wink: Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: De meeste films (MKV of VOB, maakt niets uit) spelen prima af op deze TV, alleen de knopjes voor pauze en doorspoelen op de afstandsbediening doen niks. Krijg alleen een melding dat ze niet te gebruiken zijn. Dat is natuurlijk uitermate lastig, heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing? (video kijken via All Share, dat er standaard op zit)
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een dergelijke mediaplayer in m'n Samsung BluRay speler zitten. Hiermee (ook na de meest recente firmware update) wordt vooruit- en terugspoelen bij filmbestanden die je via de USB poort benadert, maar ondersteund tot een bepaalde bitrate. Zo werkt voor standaard DVD-rips in DivX/XviD formaat het door- en terugspoelen prima, maar voor 720p MKV's doorgaans niet. En dat terwijl een stand alone mediaspeler daar geen moeite mee heeft. Een beperking mediaspeler oplossing waarvoor Samsung hier gekozen heeft lijkt me.
Link naar reactie
Firmware: Ja. Bij het de 1e keer aanzetten van de TV zoekt hij zelf de nieuwste firmware op. Ik moet zeggen dat ik bij de oude mediaplayer in het begin ook problemen had, maar daar had ik zelf een ander server programma op gezet, en was het probleem over. Vooral streaming werkte niet goed. Wellicht kan dat op de TV ook, het standaard ge-installeerde allshare is drie keer niks.
Link naar reactie
De vraag bij de helpdesk neergelegd, wordt je afgescheept met het volgende antwoord: Geachte heer van Schijndel, Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. Wij raden u om de handleiding te raadplegen. Indien u de handleiding niet meer heeft, verwijzen u naar onze website om een digitaal handleiding te downloaden. Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, .......... Contact Centre Medewerker Samsung Electronics Benelux B.V. [b:859aa1e57b][color=red:859aa1e57b][/color:859aa1e57b] Nou,daar wordt ik veel wijzer van. Na veel geblader in dat ding, komt het er op neer dat de meeste bitrates niet ondersteund worden. Maar goed dat ik mijn oude mediaplayer nog heb.[/b:859aa1e57b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...