Ga naar inhoud

wireless hdmi


Aanbevolen berichten

Ik heb een aansluiting van internet via kpn instap ( tv, bel, internet) glasvezel. Nu krijg je daar een router ( ook wireless) bij en één kastje voor bij je tv. Die tv komt in de woonkamer op de begane grond te staan en is via een kabel aangesloten op de router ( met daar tussenin het kastje) Nu wil ik op de eerste verdieping mijn beamer plaatsen en wil via de beamer het tv signaal kunnen 'afspelen' Ik zou een tweede kastje kunnen huren voor 4 euro per maand en een kabel kunnen trekken naar de kamer op de eerste verdieping ( niet zo gemakkelijk) maar is er een andere oplossing via iets in de trant van een wireles hdmi? Een apparaatje wat ik bij de tv kan plaatsen en wireless via de hdmi ingang van de beamer werkt? of wordt zo'n oplossing gewoon te duur? Graag jullie reacties.
Link naar reactie
Een HDMI signaal kan je niet draadloos versturen, te veel bandbreedte die wifi simpelweg niet heeft. Wat je wel kan doen is middels de zogenaamde powerplug adapter (die volgens mij ook met KPn geleverd worden) het signaal via je electriciteitsnetwerk doorgeven. Je krijgt dan 1 powerplug adapter bij de router van KPN, eventueel 1 bij je TV beneden en 1 bij je beamer. Op de powerplug adapters bij je tv en beamer sluit je vervolgens de KPN-decoders aan.
Link naar reactie
Zie inderdaad dat ze wel bestaan, maar met de nodige beperkingen (buiten de prijs om ;-)) Over een afstand tot 10 mtr..... Daarbij komt nog de praktische beperking dat je alleen op de beamer kan kijken waar de box beneden bij de tv op staat. De powerplug adapters lijken mij het meest voor de hand liggend (of kabeltje trekken natuurlijk), maar een extra KPN-box ontkom je volgens mij niet aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...