Ga naar inhoud

xbmc op windows computer versus apple extrerne schijf


Aanbevolen berichten

Hallo allen, Nieuw op het forum, maar sinds een paar maanden lezer/lid van het tijdschrift. Tot op heden gewerkt met een acryan playonhd speler. Maar het werkt allemaal niet meer naar behoren. Deze maand in het blad de beschrijving van xbmc waar ik al eerder over had gehoord. Vanmorgen even tijdelijk xbmc op mijn samsung tablet en het zag er heel gelikt uit. Ik logde daarbij met de tablet in op de ac ryan. Daarbij waren alle films zichtbaar die via 2 externe harde schijven gekoppeld zijn aan de acryan. 1 windows schijf en 1 apple schijf. Nu de uitleg voor de pc, op zolder een oude pc, dus waarom niet. Vanmorgen alles van zolder gehaald, xbmc geinstalleerd, windows schijf eraan, instellingen en addons en alles liep goed. Remote op de telefoon en gmote om de pc uit te zetten. Dus dat zou ook goed komen. Maar je raad het al, toen de apple externe schijf erbij gezet. Althans getracht. Hij wordt alleen niet zichtbaar op de windows pc. En dus ook niet in xbmc. Is hier een oplossing voor? Kan ik deze schijf koppelen aan xbmc? Zo niet... Bestaat er een andere mogelijkheid om xbmc te gebruiken met apple en windows schijven/bestanden? Of zal ik hier altijd tegenaan blijven lopen?? Alvast bedankt voor het meedenken!! Carla
Link naar reactie
Ik ben een apple noob maar weet dat apple een ander schijf indeling formaat gebruikt dan windows, ik ken iig HFS maar wellicht zijn er tegenwoordig meerdere formaten mogelijk. Een windows pc kan niet met HFS overweg. De gezamelijke deler in bestandsformaat tussen apple en windows is denk ik FAT of FAT32 en misschien het nieuwere EXfat. Om te proberen of dit soelaas bied zul je de harde schijf opnieuw moeten formatteren in 1 van deze formaten, ik zou beginnen met FAT32 aangezien deze ook op grotere schijven goed werkt vooropgesteld dat de schijf niet TE groot is anders loop je weer kans dat toch weer niet de hele schijf word gezien. EXfat is mooier en beter maar ondersteuning is nog niet wijdverspreid en ik weet niet of macOS EXfat kan lezen, EXfat formateren kan in de nieuwere windows varianten, voor XP is er een KB-update die de optie aan xp toevoegt. Aangezien in modernere windows varianten de optie FAT32 niet meer is terug te vinden bij het formateren kun je het beste hiervoor een tooltje gebruiken zoals HP USB Disc Storage Format Tool , vind je bv hier: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 Wellicht ten overvloede:[color=red:4855ea3be1] FORMATTEREN VAN EEN HARDE SCHIJF VERWIJDERT ALLES VAN DE SCHIJF!!!!!!!!, eerst backuppen!!![/color:4855ea3be1]
Link naar reactie
[quote:f5d6de85a4="rwilligen"][/quote:f5d6de85a4] Dank voor je meedenken! Formateren naar Fat32 vinden we eigenlijk geen optie. Toen mijn man overging op apple hebben we daar wel even over nagedacht, maar het niet gedaan. Bovendien pakte de acryan beide schijven. Dus ja zijn harde schijf staat vol met films en muziek. Ik heb nu een programmaatje ergens gevonden waarmee ik bestanden van zijn schijf kan halen en op de mijne kan kopieeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...