Ga naar inhoud

Multimedia vraagje


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om het beeld van mijn digitale TV (komende van een HI8 camera)naar m\'n laptop over te dragen? Kwaliteit van HI8 camera via video grabber naar PC is niet perfect. Kwaliteit van HI8 camera naar TV is prima. Het is dus de bedoeling deze fiml af te spelen op TV en dit beeld op te slaan op de PC.Indien mogelijk, wat heb ik nodig en wat moet ik prcies doen? Dank en vriendelijke groet. Alvast vriendelijk dank voor de reactie. Verhofstadt Edy
Link naar reactie
Lijkt me heel moeilijk: soms kunnen tv's opnemen op b.v. via usb aangesloten harddisk (daar zou je naar kunnen kijken), maar dit wordt mogelijk versleuteld opgeslagen, zodat je er niet 123 (eenvoudig) iets verder mee kunt. De (om)weg via de tv lijkt mij het dus niet makkelijker te maken: investeer in een iets betere video-grabber. Of kijk eens op Marktplaats naar een Digital8 camcorder en zoek uit of die ook Video Hi8 kan afspelen (sommige modellen konden dat), dan heb je een door de camera gemaakt digitaal signaal. Vervolgens heb je enkel nog een firewire aansluiting of firewire-kaartje voor de pc nodig om dit signaal vast te leggen op de pc in een DV.avi bestand. Zo'n DV.avi bestand is een prima uitgangspunt voor b.v. het maken van een dvd.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:a204626bec="Verhofstadt"]Is het mogelijk om het beeld van mijn digitale TV (komende van een HI8 camera)naar m\'n laptop over te dragen? Kwaliteit van HI8 camera via video grabber naar PC is niet perfect. Kwaliteit van HI8 camera naar TV is prima. Het is dus de bedoeling deze fiml af te spelen op TV en dit beeld op te slaan op de PC.Indien mogelijk, wat heb ik nodig en wat moet ik prcies doen? Dank en vriendelijke groet. Alvast vriendelijk dank voor de reactie. Verhofstadt Edy[/quote:a204626bec] Wij waren enige tijd geleden hier ook naar op zoek. Inmiddels wel een aardige oplossing gevonden. Chk dit eens: http://www.nchsoftware.com/capture/index.html :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...