Ga naar inhoud

beeld en geluid loopt niet gelijk. kpnbox aangesloten hdmi


Aanbevolen berichten

Even wat meer informatie. Welke TV? Hoe lopen nu je aansluitingen van je KPNbox (Glasvezel?) naar je tv en dan terug naar je homecinemaset (welke)? Gebruik je HDMI-ARC? Ik heb een Philips Smart TV 37PFL9606H/12 en een HTS7212 van Philips. In het begin had ik ook volop problemen met de synchronisatie en dat is nu opgelost. Dus even wat meer info en ik kan je misschien helpen. [Edit, type tv aangepast]
Link naar reactie
Ik heb een philps tv type nr 32pfl4606h mijn kpnbox loopt met een gewone hdmi kabel naar mijn tv. ik heb interactieve tv van kpn. vanaf mijn experiabox loopt het via een ethernetkabel naar de ontvanger. en via digitale ontvanger hdmi naar mijn tv. Mijn homecinema set is via scart aangesloten. homecinema set is jvc sp thr1
Link naar reactie
Jouw homecinema systeem ken ik niet en weet dus ook niet welke soorten aansluitingen die heeft. Ik heb me in het begin ook blind gestaard op de handleiding van mijn Philips tv en dat houdt in dat je signaal van je digitale ontvanger van de KPN via een HDMI kabel naar je tv gaat. Bij mijn tv is HDMI 1 voorzien van ARC (audio return channel) zodat je geen aparte audio kabel behoeft aan te sluiten. En dan van je tv weer naar je homecinema systeem. Maar dat moet je ook helemaal niet doen. Bij mij gaat een HDMI kabel naar één van de HDMI ingangen van de tv. Gebruik je de HDMI 1 aansluiting dan moet je in het configuratiemenu de ARC uitschakelen. Verder loopt er een optische kabel van de digitale ontvanger rechtstreeks naar mij homecinema systeem precies zoals in de handleiding en in het aansluitschema van de KPN is aangegeven. Let op dat je de optische kabel van voldoende lengte koopt en betaal niet te veel. (zie http://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels.html en incl. verzendkosten ben je maar weinig geld kwijt, ook HDMI kabels van diverse lengten zijn hier te koop.) Ik hoop dat je hier wat aan hebt anders wil ik nog wel verder zoeken bij de specificaties van je JVC homecinema set.
Link naar reactie
Ja het is techniek dus je ontkomt er niet aan dat er technische termen worden gebruikt. In de meterkast is de witte experiabox van de KPN gemonteerd. In een wandcontactdoos in de meterkast is een KPN kastje voorzien van een aangegoten stekker aangesloten. Dan loopt er een ethernet kabel tussen de experiabox en dat KPN kastje. (op elke plaats in huis kun je dan in een wandcontactdoos weer eenzelfde kastje plaatsen en je signaal wordt dan via de elektriciteitsdraden van kastje naar kastje getransporteerd) Dus vanaf het 2e kastje bij je tv gaat weer een ethernetkabel naar de Motorola tv-ontvanger. Vaaf deze ontvanger gaat een HDMI kabel naar je tv en wordt daar b.v. op HDMI 2 aangesloten. Dan loopt er een optische kabel vanaf de ontvanger (in mijn geval dus het Motorola kastje waarin ook de harde schijf zit voor opname) naar je homecinema set. (ik heb gezien dat die ook een optische aansluiting heeft.) Nou je boxen heb je natuurlijk al aangesloten. Als je nu op je afstandsbediening op het huisje symbool klikt (home) dan kun je apparaten toevoegen, maar waarschijnlijk is zowel de ontvanger als de homecinema set al gevonden. Dus met scart heb je niets te maken. Je hebt overigens nog niet aangegeven of je KPN glasvezel hebt. Zowel in de KPN handleiding met aansluitschema als in handleiding van Philips staat het redelijk aangegeven. (helaas is deze laatste handleiding alleen op je tv scherm te lezen, ook eerst op het huisje symbool en dan op het pictogram help geheel links boven.) Indien je het op prijs stelt en in de Drechtsteden woont wil ik wel helpen.
Link naar reactie
Kennerlijk is het wel moeilijk anders was het jou wel gelukt. Je schrijft: [i:4202b45999]alles is aangesloten[/i:4202b45999]. Mogen wij misschien ook weten hoe je het dan hebt aangesloten? Is in het configuratie menu van je JVC homecinema set geen optie om de synchronisatie die nu op een bepaalde waarde staat ...msec. via een schuifregelaar te verhogen of te verlagen? Bij mijn Philips HTS systeem kan dat wel maar na uit/aan van de tv was dat weer terug bij af. Overigens is de spraak van een persoon later of eerder dan het bewegen van de lippen?
Link naar reactie
stap 1: mijn experiabox is aangesloten via een ethernetkabel met de digitale ontvanger van kpn. stap 2: digitale ontvanger is via hdmi aangesloten op mijn tv op uitgang 2 van hdmi. stap 3. mijn homecinema set is met een scartkabel op ext1 op mijn tv aangesloten. ik kan hier geen foto´s uploaden toch? gr ilona
Link naar reactie
Bedankt voor de gegevens. Stap 3 moet je veranderen, scartkabel volledig verwijderen. Hiervoor in de plaats een optische kabel aansluiten tussen je digitale ontvanger en je JVC homecinema set. Ik heb bij JVC gekeken naar de gegevens van je sp thr1 en daar heb ik ook een optische aansluiting aan de achterzijde gezien. Als je zo'n kabel niet hebt dan zul je er een moeten aanschaffen zie daarvoor mijn eerdere reactie met een link. Nogmaals koop geen te korte kabel of eentje die strak gespannen het net haalt. Misschien bij een plaatselijke TV zaak ook te koop maar die vragen vaak de hoofdprijs. Een optische kabel van 1 mtr. heb ik nog wel liggen en ook een haakse steker.
Link naar reactie
Was alles maar zo makkelijk; maar ik neem aan dat je een handleiding van de JVC hebt en daar zal heus wel in staan wat je in de software in moet stellen als je de optische ingang gebruikt. Misschien heb ik vanavond nog tijd om op de site van JVC bij de sp thr1 te kijken of daar een download staat. Indien ik wat kan vinden laat ik het weten. Maar nogmaals De Motorola tv ontvanger is de basis van zowel beeld als het geluid. Met de HDMI kabel breng je beeld over naar je tv en het geluid breng je via de optische kabel over naar de Homecinema set die het op zijn beurt weer aan de boxen door geeft. Als je met de Philips afstandsbediening van je tv op Adjust drukt dan kom je ook "luidsprekers" tegen als je daar op drukt dan kun je kiezen tussen de tv luidsprekers en de versterker (de JVC set). Je zou ook nog kunnen proberen om de bovenste scart aansluiting met een kabel op de scart van de JVC aan te sluiten. Op dit moment weet ik nog niet of de JVC meerdere scart aansluitingen heeft en welke je moet gebruiken maar als dat zo is staat er bij die aansluitingen meestal wel waar voor die bestemd is. Maar de kwaliteit van scart is veel minder dan de optische aansluiting.
Link naar reactie
Ik heb een Engelstalige handleiding gevonden en daar staan heel wat gegevens in. Op blz. 69 staat b.v. hoe je de optische ingang in het menu moet instellen. Wat me echter bevreemd is dat bij de aansluitingen op de achterzijde geen HDMI aansluiting bijstaat, ook bij de specificaties wordt hij niet genoemd. Bovenaan de handleing staat met grote letters TH-R1 en dat wordt dan weer onderverdeeld in XV-THR1 / SP-PWR1 / SP-THS55F / SP-THS55C / SP-THS55S. Heb je nog meer info over jouw systeem of is TH-R1 het enige wat er op staat. Hoe oud is dat systeem overigens? Ik denk dat ik verder weinig meer voor je kan doen, misschien zijn er andere lezers die er meer van weten. Als jezelf geen handleiding heb wil ik hem wel opsturen via een pb (persoonlijk bericht) even je e-mail adres doorgeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...