Ga naar inhoud

geen tv geluid via home cinema set


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik heb een vraag. Ik heb dit jaar nieuwe tv gekocht een philips 32 plf4606h. Ik heb een home cinema set uit 2007 van het merk jvc type sp thr1. mijn probleem is nu... Ik krijg geen geluid van tv over mijn home cinema set. ik heb al van alles geprobeerd. ik krijg alleen beeld via de scart aansluiting. Alleen ik heb maar 1 scart aansluiting op mijn tv zitten. ik heb een digitale ontvanger wat ik op dit moment via scart heb aangesloten. maar ik kan dit ook als het nodig is via hdmi aansluiten. alleen mijn vraag is dan als ik mijn tv wat nu via scart is aangesloten en op kanaal ext 1 staat en ik verander dit naar hdmi veranderd er dan weer watt op mijn tv of moet ik dan weer iets anders veranderen. en krijg ik dan mijn tv geluid wel via mijn home cinema set. daarnaast heb ik ook nog een mediaplayer. kan ik deze ook aansluiten op mijn home cinema set... zo ja hoe? helaas ben ik hier niet zo technisch in. ik hoop op helpende reacties waar ik wat mee kan. groetjes ilona
Link naar reactie
Je geeft niet zoveel technische details en ik heb ze niet opgezocht. Er is tegenwoordig een veelheid aan mogelijkheden met de verschillende aansluitingen. Welke je gebruikt is deels afhankelijk van je voorkeur (hdmi/digitaal of scart/analoog b.v.) en deels afhankelijk van de mogelijkheden die de te koppelen apparaten beide bieden. Wat je eerst zult moeten doen is kijken welke uitgang de ontvanger nog heeft nadat je de tv b.v. via scart hebt aangesloten: heeft de ontvanger nog een (audio) uitgang die past bij een ingang op de home cinema set? Ook het aansluiten van je mediaspeler is afhankelijk van de ingangen op de home cinema set. Tegenwoordig heb je ook iets als 'audio return channel' op tv's via hdmi. Kijk eens of je daar iets mee kunt, want dat is een vrij nette en vooruitstrevende mogelijkheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...