Ga naar inhoud

De eerste stap: audiostream


Aanbevolen berichten

Beste allen, Alsof ik net onder mijn steen vandaan kom, maar ik heb even wat uitleg nodig. Ik heb feitelijk nog nooit iets met muziek streamen oid gedaan. Nu heb ik via XS4ALl een jaar gratis Spotify gekregen. Afin, dit heeft me al veel klikken en geduld gekost om er muziek uit te krijgen, maar het is gelukt (dit illustreerd mogelijk gelijk met het nivo waar ik me bevind m.b.t. muziek afspelen. Kan ik nu die muziek ook via mijn versterker / audioset in de woonkamer afspelen ? Ik heb een PS3 in de woonkamer staan die bedraad is aangesloten. Ik zie daar multimedia stions op, waaronder mijn PC. Maar ik zie verder alleen muziek die op mij harde schif staan. Moet ik een ander apparaat hebben? Ik heb wel eens gehoord van Popcorn Hour, is het zoiets? Of kan het allemaal veel goedkoper/simpeler? Kan iemand een eenvoudige voorzet geven wat ik moet gaan doen/aanschaffen/opzetten? Dank
Link naar reactie
De PS3 is een vrij gesloten systeem: dus de kans dat je dat weet te koppelen met Spotify op je pc is i.m.o. klein. Simpelste methode is misschien een kabel trekken van de audio-uitgang van je pc (line) naar line-in op de versterker. Je kunt het ook draadloos versieren, met aan beide kanten b.v. een Bluetooth module (zender en ontvanger). Een mediaspeler als de Pocorn Hour is natuurlijk geschikt voor media, maar dan moet je wel even goed kijken hoe dat te koppelen is met Spotify.
Link naar reactie
Goh, een bijna teleurstellend antwoord, hoewel voordehand liggend natuurlijk. Een draad trekken, ik had wat moderners verwacht. :) Misschien zoek ik het te ingewikkeld. Ik was eerlijk gezegd bang dat hele volksstammen me zouden uitlachen als ik met een 'ouderwets' draadje aankwam en al honend zouden vertellen dat het ' zo en zo' veel slimmer kon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...