Ga naar inhoud

USB-stick te klein?


Aanbevolen berichten

Hey allen, Ik heb onlangs een USB-stick van 32 GB gekocht. Nu wilde ik er een film van 20 GB opzetten. De film is nu nog ingepakt (.rar) en wilde ik rechtstreeks op de USB-stick uitpakken. Echter, nu krijg ik de melding dat er niet genoeg ruimte is. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de USB-stick geformateerd (FAT32). Mijn harde schijf is wel bijna vol (vandaar dat ik rechtstreeks op de USB-stick wilde uitpakken), zou het hier aan kunnen liggen? mvg, Menno
Link naar reactie
Fat32 heeft een beperking van 4GB per bestand. Formateren in NTFS is de makkelijkste oplossing. De vraag alleen is of het je gaat lukken om uit te pakken rechtstreeks naar de USB. Volgens mij wordt er namelijk eerst uitgepakt op dezelfde schijf en dan gekopieerd naar de usb stick. Maar je kan het proberen. Anders kan je ook nog de andere kant op proberen. Dus de rar bestanden op de usb stick zetten en dan uitpakken naar je harde schijf.
Link naar reactie
ook daar is een oplossing voor. Klik met de rechtermuis knop het icoontje van de usb stick. Naar eigenschappen, Hardware, USB device, Eigenschappen. Dan beleidsinstellingen, daar selecteer je de optie "optimaliseren voor snelle verwijdering". Dat toepassen en afsluiten. Nu kan je wel in NTFS formatteren.
Link naar reactie
OK, dankje! De optie "optimaliseren voor snelle verwijdering" was al geselecteerd, ik heb de andere optie dus maar geselecteerd en dit werkte. :) Ik was inderdaad ook al bang dat ie de film eerst naar de harde schijf uitpakt om hem vervolgens te kopiëren. We zullen zien. grt PS: ik wil de film met m'n BluRay speler van de stick afspelen, dus als rar-bestand op de stick zetten heeft geen nut.
Link naar reactie
oke kan goed zijn dat ik het omgedraaid heb, ik deed het uit mijn hoofd, maar in ieder geval zit in die switch de oplossing voor formatteren in ntfs. Overigens kan je de andere optie weer selecteren na het formateren als je dat zou willen. Succes met uitpakken. PS ik bedoelde natuurlijk: Als rar bestand op je stick zetten, daarna uitpakken naar je harde schijf en dan uitgepakt kopieren naar je USB ;) Voor het geval de eerste optie (uitpakken van hdd naar USD) niet werkte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...