Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een LG dvd recorder gecombineerd met een videorecorder. Ik probeer foto's af te spelen, maar de foto's op de dvd of de cd worden niet herkend. Ik heb geprobeerd om de schijf eerst te formatteren of te initialiseren maar ik kan de foto's niet afspelen. Ook met de USB gaat het niet. Alleen als ik de foto's kleiner maak lukt het wel, maar dan zijn ze weer veel te klein op de tv. Ik kan me niet voorstellen dat ik geen foto's kan afspelen op deze dvd recorder. Heeft iemand enig idee? Gerda
Link naar reactie
Gerda, in de handleiding van dat ding staat dat ie enkel .jpg kan afspelen. Als jouw foto's een ander formaat hebben gaat t niet Handleiding pag 46 http://www.lg.com/nl/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=RCT689H&matchedModelCode=5100003439&searchEngineModelCode=RCT689H&initialTab=warranty&targetPage=support-product-profile#
Link naar reactie
Nee, dat is niet het geval. Dezelfde soort foto's heb ik altijd wel kunnen afspelen op mijn vorige dvd speler. Ook het kleinere formaat heb ik geprobeerd, maar die worden ook niet gelezen van dvd, wel van mijn usb, maar dan zijn ze te klein om te worden vertoond (40%). Ik heb intussen contact gehad met LG. Die hebben me allerlei adviezen gegeven die ik trouwens zelf al had geprobeerd. Uiteindelijk schijnt de dvd-speler kapot te zijn. Ik moet nu contact opnemen in verband met de garantie. Ik laat nog van me horen. Gerda
Link naar reactie
Ik heb nog wat geëxperimenteerd. Als ik de foto's naar 90% terugbreng (met Irfanview) en de dvd brand met Nero onder windows xp worden de foto's gelezen. Als ik dezelfde foto's brand op een dvd onder windows 7, dus gewoon naar de dvd kopiëren en dan branden, dan wordt de dvd niet gelezen. Ik ben er dus nu wel uit, maar deze dvd speler kan dus kennelijk de nieuwe fototoestellen niet aan. Maar in elk geval bedankt voot het meedenken, want je had gelijk. De foto's waren kennelijk te groot. Maar ook het branden op de cd onder windows 7. Misschien moet ik daar dus een echt brandprogramma voor hebben. Gerda
Link naar reactie
Ik heb me er nooit echt in verdiept want ik gebruik gewoon nero voor al het brandwerk maar een "drag and drop" cd/dvd maken onder windows is, voor zover ik heb begrepen, een udf cd/dvd. Het is denk ik vergelijkbaar met wat jaren geleden ook met roxio/easy cd creater kon, je initialiseert een cd/dvd en kunt daarna gewoon in verkenner er bestanden aan toevoegen net als of het een harde schijf is. Volgens mij heet dat type officieel "mount rainier", ik weet dat er destijds zelfs dvd recorders zouden komen die het via hardware, dus zonder software, zouden kunnen. Dus dvd recorder in je pc,schijfje er in en branden maar, nooooit meer wat van gehoord.... Het werkt aardig maar de geproduceerde cd/dvd's gebruiken een bepaald type udf waar niet iedere speler mee om kaan gaan, ik denk dat het vergelijkbaar is met de dvd/cd die een standalone dvd recorder produceert, ook deze zijn soms niet te lezen tenzij je expliciet het schijfje "sluit" in de recorder.
Link naar reactie
Zo ff uit mijn hoofd; de laatste versie uit de 6 serie; 6.6.14 oid doet het prima en is geen bloatware. Je kon hem destijds nog steeds gewoon van de officiele site downloaden, moet je uiteraard wel een licentie hebben. Nog makkelijker; hij is er ook als "portable" dwz dat je het ding gewoon op een usb stick of in een map stopt en niet hoeft te installeren, let wel de portable versie komt niet van nero zelf maar is een initiatief van een hobbyist en ook daarvoor heb je nog steeds een licentie nodig. De nieuwere versies voegen niets toe voor wat betreft het branden zelf tenzij je een bluray brander hebt, dan zul je denk ik wel naar een nieuwere versie moeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...