Ga naar inhoud

Hoe opnames veilig stellen van UPC Thomson DVR (mediabox)


Aanbevolen berichten

Zie ook dit topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1479882#1479882 We hebben dus sinds gister onze eerste "platte" TV en overwegen nu het UPC abo te verhogen naar HD. Dan krijgen we een andere DVR met HDMI aansluiting. Momenteel hebben we de Thomson DCI62UPC. Achterzijde: RF out, RF in, ethernet, dig audio out, audio out links en rechts, usb, TV-scart, VCR/DVD-scart. We hebben op de harde schijf van dat apparaat wat dierbare TV-opnames staan. Hoe krijgen we die er nu af als we aan een andere DVR gaan? Volgens UPC kan dat niet. Is hier een (technische) truc voor? En verder nog 'n vraagje over onze DVD-recorder Sony RDR-HX780 (die we overigens nooit meer gebruiken). Er zit een HDMI aansluiting op de achterzijde. Betekent dat nu dat deze DVD-recorder ook digitaal kan opnemen? (op DVD of op HD, die erin zit). Zo ja, dan heb ik spijt als haren op m'n hoofd (en dat zijn er nog best veel) dat ik die opnames destijds niet op dat apparaat heb gezet.
Link naar reactie
Via de scart uitgang naar de dvd recorder, dat betekent wel dat je al die opnames zult moeten afspelen, dus tijd 1:1 Soms kan je van zo'n recorder box de harde schijf er uit halen en dan de inhoud kopieren, ga er maar van uit dat als dit al kan het een technisch complex klusje is en succes niet gegarandeerd. je moet dan gaan googlen op het type nummer van de recorder box+ copy harddisk oid,aangezien dit een UPC doos is schat ik de kans op 0.0001% dat het gaat lukken. De hdmi op je dvd recorder is vrijwel zeker alleen een uitgang. Overigens vind ik het iedere keer weer verbazingwekkend als iemand zich met een soortgelijk geval meld en vraagt voor een oplossing, en ik bedoel dat niet beledigend, ik verbaas me er gewoon over. Je maakt "dierbare" opnames op een doos waar je verder niet veel mee kunt (zoals bv het opname medium er uit halen en in een ander stoppen)terwijl iedereen vandaag de dag toch wel weet dat op een goed moment zo'n doos aan zijn einde komt, hetzij omdat ie stuk gaat dan wel omdat hij vervangen word. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...