Ga naar inhoud

Pure beginnersvraag: Geen geluid op Home Cinema Set vanaf TV


Aanbevolen berichten

Bij voorbaat excuses als ik een wat sullige vraag stel via dit behoorlijk technische forum. Ik heb sinds gister een nieuwe TV met HCS er bij. LG 42LW5500 met LG HX751. De HCS is verbonden mbv 'n HDMI kabel vanaf de HDMI out op de HCS naar de HDMI-AV1 (arc) plug op de TV. Dit is volgens de handleiding. Met zo ene ARC toevoeging zou je namelijk ook geluid kunnen transporteren van de TV naar de HCS. Ik heb echter wel beeld en zenders op de TV maar geen geluid naar de HCS. Met DVD's bekijken op de HCS geen problemen. Zowel beeld als geluid op respectievelijk de TV en de 5.1 speakerset. Dank alvast voor de tips.
Link naar reactie
Is de HDMI kabel wel van voldoende kwaliteit? HDMI-CEC en ARC via het instellingenmenu geactiveerd op de TV? [u:1447dbb08e]Uit de handleiding van de HCS:[/u:1447dbb08e] [i:1447dbb08e]Met de ARC-functie kan een voor HDMI geschikte tv de audiostroom naar de uitgang HDMI OUT van deze speler versturen. Deze functie gebruiken: --Uw tv moet de HDMI-CEC- en ARC-functie ondersteunen en HDMI-CEC en ARC moeten zijn ingeschakeld (Aan). --De instellingsmethode voor HDMI-CEC en ARC kan verschillen, afhankelijk van de tv. Raadpleeg de gebruikershandleiding bij uw tv voor meer informatie over de ARC-functie. --U moet de HDMI-kabel gebruiken (Type A, high-speed HDMI™-kabel met Ethernet). --U moet de HDMI IN-ingang die de ARC-functie ondersteunt, aansluiten op de HDMI-uitgang op deze speler. --U kunt slechts één Home Theater-systeem aansluiten op een tv die compatibel is met ARC.[/i:1447dbb08e] [u:1447dbb08e]Uit de handleiding van de TV:[/u:1447dbb08e] [i:1447dbb08e]Als een extern geluidsapparaat met de functie ARC (Audio Return Channel) wordt gebruikt, kan SPDIF worden uitgevoerd via alleen een High Speed HDMI-kabel zonder extra optische kabel. OPMERKING -- Sommige HDMI-kabels ondersteunen deze modus niet. (Een High Speed HDMI-kabel wordt aanbevolen.) -- De modus ARC werkt alleen op de HDMI 1-ingang op de TV. -- Activeert de SIMPLINK-functie voor gebruik van deze functie. OPTIE Aan - Als het apparaat met de ARC-functie is ingeschakeld, wordt de luidspreker van het apparaat automatisch gebruikt wanneer SIMPLINK is ingeschakeld. Uit - Zelfs als het apparaat met de ARC-functie is ingeschakeld en SIMPLINK is ingeschakeld, wordt de luidspreker van het apparaat niet automatisch gebruikt.[/i:1447dbb08e]
Link naar reactie
Oeps, ik ga dit even 'n paar keer lezen. Is voor mij behoorlijk nieuwe materie. Ja, beide apparaten ondersteunen ARC en ik heb 1.4 HDMI kabels. Ongetwijfeld heb ik ergens softwarematig in het menu een optie fout staan. Hetzij in de TV, hetzij in de HCS. Ik kom er nog op terug. Wel hartelijk dank voor de reacties ...
Link naar reactie
Dank allen voor de reacties. Wat ik al dacht, puur slordigheid mijnerzijds, echter wel door dit forum op het spoor gezet. Ik moest in de TV de ARC instelling activeren! Nu beeld met geluid :D Nu 'n ander probleempje waarvoor ik 'n nieuw topic open: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1479884#1479884
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...