Ga naar inhoud

film op dvd branden


Aanbevolen berichten

Na het abonneren op "Computer Totaal" geraakte ik geïnteresseerd in usenet. Ik begin ermee overweg te kunnen. Mijn eerste film die ik downloadde (server eweka) had een volume van 8,1 GB en heeft het iso-formaat. Het betreft "the big bang". Ik slaag er niet in deze film op DVD te branden. Blijkbaar is het bestand 100MB te groot voor 2 DVD's? Ik gebruikte verschillende brandprogramma's oa nero. wie weet de oplossing??
Link naar reactie
Probeer eens om je ISO bestand te mounten met een programma als Virtual Clone Drive. Dit kan je hier downloaden http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html Daarna kan je DVDShrink downloaden. Nu open je DVD Shrink en klik je op Open Disc en kies je voor je gemounte iso bestand. DVDShrink kan je film dan zogezegd rippen op je harde schijf en verkleint tegelijk de grootte tot 4,7GB. Dit kan je dan wel op een DVD branden. Je zult wel een beetje van je originele kwaliteit kwijt zijn, maar dit is de beste optie die ik kan bedenken.
Link naar reactie
Ik mountte reeds met alcohol 120. als ik DVDshrink inschakel bekom ik volgend bericht: DVDshrink encounterd an error and cannot continue. failed to open H:\VIDEO_TS.IFO. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Vreemd gezien ik dit bestand wel degelijk op deze plaats heb staan als een iso bestand. What is wrong?? Met dubbel layer DVD heb ik zelfde resultaat: bestand te groot Wij zoeken voort, hulp is meer dan welkom! :D
Link naar reactie
bedankt vr de reacties. morgen ga ik dat allemaal eens uitproberen. Ik ga de handleiding van nero ook eens uitpluizen en dan hoop ik, samen met jullie reacties een doorbraak te forceren (hoe zwaarwichtig toch) ik heb wel nog weinig kijk op al de videoformaten. heeft iemand een goede site om hier wat meer over te weten? gr
Link naar reactie
[quote:f319650506="murre"]Ik mountte reeds met alcohol 120. als ik DVDshrink inschakel bekom ik volgend bericht: DVDshrink encounterd an error and cannot continue. failed to open H:\VIDEO_TS.IFO. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. :D[/quote:f319650506] DVD voldoet niet aan de standaards. Je kan het weloplossen door programmatje [b:f319650506]fixvts[/b:f319650506] te downloaden (google). Je kan dan expliciet de verkeerde file opgegevn of de hele dvd laten controleren en fixen. Daarna dvdshrink er weer op loslaten
Link naar reactie
[quote:50111b7b02="arjant2"]Aangezien de TS het heeft over m2ts zal fixvts niet werken lijkt mij. Het geheel is geen dvd formaat als er inderdaad m2ts bestanden op staan.[/quote:50111b7b02] lijkt erop dat het geen dvd formaat is, dan heeft shrink ook geen zijn. Als het toch dvd formaat is met een losse m2ts erin (heb ze vroeger weleens gezien) dan de m2ts weggooien en ffixvts. TS: wat heb je nu precies?
Link naar reactie
hallo, Ik converteerde het m2ts bestand naar avi (dit duurde zo'n 8 uur!) en verwijderde alle andere bestanden. Ik kom nu aan een avi-bestand van 1,9 GB. Dit ziet er al veel beter uit. Ik snap niet waar alle die overige GB's naar toe zijn gezien de andere bestanden niet veel om het lijf hadden. Bedankt rwilligen! Bij het afspelen merk ik nu dat de ondertiteling te vroeg komt. Hoe lossen we dit op? Kan ik ergens een synchronisatie doen?? Ja wadde rap een filmke downloaden, tis niet zo simpel.
Link naar reactie
Het is dus wel vrij zeker dat je een HD video gedownload hebt, bij je conversie van m2ts naar avi heb je dus ongeveer 80% van de HD resolutie weggegooid,van 1920x1080 naar 720x576, dat is waar die GB's zijn gebleven :lol: En dan nu sub sync problemen.... Ik weet niet hoe nu de subs in de avi terecht komen?, heb je een los subtitel bestand?, zijn de subtitels in de avi ingebakken? Ik denk dat het eenvoudiger is om de video opnieuw te downloaden maar dan nu in gewoon SD (standaard definitie) dvd formaat....
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...