Ga naar inhoud

Afspelen van films in mediaplayer met zwarte balken rondom.


Aanbevolen berichten

Mijn Mediaplayer (Qnap NMP1000P) heeft soms de eigenschap om films te vertonen in een formaat mij geheel onbekend, het lijkt op letterbox Hele brede zwarte balken boven en onder maar ik heb ook breden zwarte balken aan beide verticale zijden, dus zogenaamd pillarbox geloof ik. Als ik de betreffende DVD afspeel in de losse DVD speler, heb ik normaal 16:9 beeld met een smalle zwarte balk boven en onder. Dit heb ik bijvoorbeeld bij de film The Abyss en ook bij The Titanic. Weet iemand hoe ik het beeld weer groter kan krijgen, zoom en zo help niet, dat rekt het beeld alleen maar uit. Graag advies, Rob Bogers
Link naar reactie
heb ook een andere mediaspeler. Settings nagelopen op breed-beeld 16/9 Veel movies zijn 1:235 opgenomen dan heb je altijd een zwarte balk onder en boven en dat kan je niet veranderen Heb je gekeken of er een firmware update is die het kan verhelpen? Of is het een bekend probleem (homepage van de fabrikant)
Link naar reactie
Ga naar menu instellingen > 5.1.1 Video output    The Video output section enables you to change your TV display settings.   TV standard: Select NTSC or PAL.   TV out: Select the type of video output you would like to use.   TV format: Select the display resolution your TV uses.   TV aspect ratio: Select the screen aspect ratio of your TV.  To save the changes, press “Apply”. You will be asked to confirm the changes if the new settings are appropriate for your TV.    If you do not confirm the changes within 15 seconds, the changes will be cancelled and the  previous settings will be restored.        If you see a black screen after changing the video output settings, your new settings are  not appropriate for your TV.    Wait for 15 seconds, the video settings will be automatically  restored to the previous setting and you will be able to see the display again.  Nieuwste Firmware is hier te vinden: [url]http://qnap.com/download.asp?pl=3&p_mn=171[/url] Forum: [url]http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=176[/url]
Link naar reactie
De settings bij mijn player zijn als volgt: TV-standard: PAL Video output: HDMI Display resolution: 1080p Aspect ratio: 16:9 Het is ook niet bij alle films het geval maar bij enkele. het gekke is dan juist dat wanneer ik de DVD speel van dezelfde film, het beeld wel beeldvullend is en niet met zwarte balken rondom. Bij bijvoorbeeld The Abbys is het menu wel breedbeeld en beeldvullend en pas bij de keuze van Play movie dan komen die zwarte balken rondom. Ze zijn bij mijn TV ongeveer 12 cm breed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...