Ga naar inhoud

Dual layer DVD branden


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil sinds kort dual layer dvds branden, en ben hier een beetje nieuw bij. Het gaat over ISO bestanden van rond de 7.5gb, daarom wil ik dvds van 8.5gb. Ik heb hiervoor een paar vragen. Welke dual layer dvds zijn het beste in kwaliteit, verbatim? platinum? en, er staan verschillende soorten van allemaal, hoe kan ik weten welke het geschiktst is voor iso bestanden? groetjes, Gin-Juice
Link naar reactie
Je moet op voorhand kijken welke soort dvd je brander kan branden. Je hebt namelijk DVD-R DL of DVD+R DL. De - en + staan voor de richting hoe de dvd's draaien. Ook moet je kijken of je brander zeker dual layer dvd's kan branden, want sommige modellen willen enkel single-layer (of gewone) dvd's branden.
Link naar reactie
Ik heb even gekeken wat er op mijn pc stond, Het is een Fujitsu Siemens Computer en op het cdstation staat: DVD R/RW RDL RW DVD + R DL Compact disc Rewritable Kan iemand aan de hand van deze informatie mij vertellen welke dual layer dvds ik het beste kan halen. Ik wil natuurlijk geen kwaliteit verliezen bij het branden Nogmaals: het gaat over ISO bestanden van 7 a 8 gb. Groetjes,
Link naar reactie
Bedrukbaar,lightscribe ed zijn alleen interessant als je een printer hebt die ze kan bedrukken of een brander die lightscribe kan branden en gekleurde is een leuke gimmick maar voegt verder niets toe. Ik weet niet welke shop je kijkt maar de gewone R+DL van verbatim is zo'n beetje de beste en meest eenvoudige keus die je kunt doen, als je beter wilt moet je er in gaan verdiepen en tests lezen ed maar dan ontkom je ook niet aan het kopen van een andere brander, zowel brander als schijf zijn van invloed op het resultaat. Deze zijn prima: http://www.opus.nl/Verbatim-DVD-R-DL-8-5-GB-in-cakebox-10-stuks/d/foto/17919/ , ze zijn er ook in doosjes van 25 en heel soms 50 of 100. Brand DL dvd's bij voorkeur niet sneller dan 2.4-2.8x , laat de lege dvd's altijd in de cakebox todat je gaat branden ivm stof en vuil, blijf voor het branden absoluut met je vingers van het schijfje-alleen aan de randen pakken en schrijf er nog NIET op,DL dvd's zijn erg gevoelig voor brand fouten op de tweede laag, sneller branden verhoogt het aantal fouten en verminderd daarmee de latere levensduur van de schijfjes. DL zijn sowiezo niet de beste keus voor langdurige opslag. Andere opmerking: plak geen labels op de dvd's en als je er op schrijft doe dat dan met een zachte viltstift NA het branden. Kijk ook of je evt een nieuwere firmware voor je brander kunt vinden maar aangezien dit een fujitsu is zal dat wel niet lukken. Overigens: wat je er op brand doet niet ter zake, of dat nou data,video of een iso is ,en wellicht een ontnuchterend weetje voor je: op IEDERE dvd brand je duizenden fouten en op een slechte nog veel meer, naarmate tijd vordert en de gebrande kleur laag verouderd worden het aantal fouten steeds groter en groter tot het punt dat de dvd niet meer leesbaar is, de vraag is niet OF dat punt komt maar WANNEER. DVD's branden gaat bij de gratie van het fout-correctie mechanisme in een dvd-lezer, voor video-dvd's is deze situatie afdoende aangezien met wat beeld kreukels wel te leven is, als je echter computerdata op een dvd wilt branden raad ik je aan dit nog eens te heroverwegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...