Ga naar inhoud

USB geluidskaarten bijten elkaar


Aanbevolen berichten

Hallo ik gebruik al een tijdje een Creative USB geluidskaart, werkt prima. Nu had ik naast de Creative nog een andere USB geluidskaart aanboord, van een ander merk. Werkte prima samen. Nu dacht ik, wel netjes om 2 dezelfde USB geluidskaarten te gebruiken, en ik heb dus een 2e Creative gekocht. Wat blijkt: in eerste instantie leek het te werken maar na een keer opnieuw opstarten niet meer. De PC ziet beide USB kaarten maar er werkt er maar 1. Ik denk dat er verwarring ontstaat door de 2 exact dezelfde apparaten. Kan dat kloppen? En is er een oplossing voor om ze toch beide tegelijk te kunnen gebruiken? Bvd.
Link naar reactie
Bij hardware die in eerste instantie ontworpen is om solo te werken ligt het voor de hand dat 2 exemplaren gelijktijdig geïnstalleerd problemen geeft zoals jij hebt, op een bus als usb gaat dat helemaal problemen geven. Waaraan zou windows de 2 apparaten uit elkaar moeten houden die indentiek zijn? Principieel heeft ieder apparaat een eigen serienummer en daaraan zou windows ze uit elkaar moeten kunnen houden maar dan moet de fabrikant in de driver wel ondersteuning bouwen voor het herkennen van meerdere identieke apparaten en driver moet in staat zijn samen te werken met een identieke andere driver of 1 driver moet meerdere apparaten kunnen aan sturen, met jouw probleem is het denk ik wel reel om te zeggen dat die ondersteuning niet in jouw driver zit, het is iets wat je waarschijnlijk wel bij de duurdere studio producten zult vinden. Wat jij wilt is goed mogelijk maar dan moet de driver ingebouwde ondersteuning er voor hebben, ik kan me voorstellen dat voor een eenvoudiger model die ondersteuning er niet in zit. Een korte kijk in google leert dat het wel wil lukken maar ik vind alleen gevallen van mensen met verschillende typen apparaten niet met 2 identieke apparaten. De minimale stap die word aanbevolen is zoals hierboven al geopperd iig alle drivers verwijderen(in veilige modus), alle 2 tegelijk aansluiten en een reboot en dan windows de 2 laten herkennen en installeren. kijk ook hier: http://forums.creative.com/archive/index.php?t-152790.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...