Ga naar inhoud

Ziggo HiDef TV uitzendingen opnemen en bewaren op de PC?


Aanbevolen berichten

Een toenemende frustratie van mij: hoe krijg ik het voor elkaar om een hi-def TV uitzending op te nemen EN te bewaren? Ik heb weliswaar een Cisco Harddisc recorder van Ziggo, maar als de schijf vol is (en dat is vrij snel) moet ik weer gaan wissen om ruimte te maken. Overzetten naar de PC in dezelfde kwaliteit; ik zou niet weten of- en hoe dat zou kunnen. Een andere gedachte is dus; digitale TV direct naar de PC, dus TV kijken via de PC en direct opnemen op de hard disc. Ik heb een snelle windows 7 PC, maar is het uberhaupt mogelijk om deze zodanig aan te passen dat ik Ziggo uitzendingen kan bekijken en opnemen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben op het spoor gekomen van de Terratec H7, waar iets dergelijks misschien mee kan, maar vind er weinig topics over. En wat ik erover vind begrijp ik maar half, en er zijn volgens mij ook onzekerheden of het wel werkt. Dus mijn vragen: 1) Heeft iemand in het algemeen een tip "HOE HDTV op te nemen en te bewaren"? 2) Heeft iemand de Terratec H7 in gebruik voor Ziggo HDTV en werkt dat goed / naar tevredenheid? 3) KAN COMPUTERTOTAAL HIER NIET EENS EEN ARTIKEL AAN WIJDEN? en misschien suggesties doen in enigszins begrijpelijke taal? Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor alle reacties/tips!
Link naar reactie
1. Kun je de met het Cisco apparaat opgenomen programma's niet via de netwerk verbinding op het apparaat naar de pc overzetten? Meen dat dat met de nieuwste Ziggo/Humax apparatuur goed kan (sneller dan met de USB 1.0 snelheid op de oudere voor Ziggo geschikte apparatuur). Dvb-c op de pc is geen kwestie van niet verkrijgbare hardware voorzover ik weet, het is een kwestie van ondersteuning voor/van Ziggo. Denk dat het wel mogelijk is, heb er zelf niet naar gekeken.
Link naar reactie
@Jaap: Overzetten via netwerkpoort zou natuurlijk DE oplossing zijn, maar: De Cisko 8455DVB die ik heb heeft wel een netwerkpoort maar deze is niet 'geactiveerd' / werkt niet. Geen idee of een handige techneut met een soldeerbout hier iets aan kan doen, maar ik vind daar niets over op internet. Of nieuwere apparatuur van Ziggo WEL een werkende netwerkpoort heeft weet ik niet. Ziggo houdt dit volgens mij opzettelijk tegen; momenteel is Ziggo overigens 'uitverkocht' qua HD-ontvanger/recorders.
Link naar reactie
Verkenning optie: Ziggo TV KIJKEN EN OPNEMEN op de PC met Terratec H7 benodigd: Terratec H7 (ca 129 euro). Als ik het goed begrijp moet daarin vervolgens een Conditional Access Module (CAM) worden gestoken, en daarin steek je dan weer de Ziggo smartcard. De CAM zou van het type Alpha Crypt moeten zijn. Totale hardware kosten rond de 200 euro of zoiets. Ik vind echter allerlei berichtgeving die mij op een dwaalspoor brengt, zoals: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/ https://static.ziggo.nl/images/disclaimer-ziggo-certificatie-ciplus_tcm14-4855.pdf http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/04/ziggo_alphacrypt_wordt_ni_1.shtml En als het niet (goed) werkt of binnenkort wordt geblokkeerd door Ziggo is die 200 euro natuurlijk weggegooid geld.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb een Anysee gekocht en nadat ik zelf de zenderlijst heb bewerkt heb ik alle Ziggo kanalen ook de HD en die neem ik dan op het het Windows Media Center zie ook http://nl.hardware.info/reviews/1586/anysee-e30-combo-plus-test De anysee heeft alleen een ziggo kaartje nodig en geen CI module Ik ben dik tevreden ook omdat het mediacenter ook de analoge kanalen kan weergeven en opnemen. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...