Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoewel deze vraag ook gesteld kan worden in een andere topic (Videobewerking) lijkt het mij hier meer op zijn plaats. Heb super8 film laten digitaliseren en heb nu mov-formaat (11 minuten=19 GB). Dit wordt keurig geladen in Adobe Premiere en kan het bewerken. Echter in Windows kan ik het niet direct afspelen met geen enkel programma (WMP, VLC, Nero, PowerDVD, QuickTime). Weet iemand hoe ik dit wel kan doen? Denk dat het hier betreft Quick Time Pro-res HQ. Sparks
Link naar reactie
11 minuten en dan 19 GB dus die Pro-res HQ zou goed kunnen voor een HD video want het HQ profiel is 220 mbit/s en jouw video is 235 mbit/s en is video+audio(ongebruikt audiokanaal geeft wel datarate) Als het Pro-res HQ is zul je waarschijnlijk in premiere moeten exporteren naar een ander formaat want voor zover ik weet is er geen kant en klare windows codec voor Pro-res HQ. Quicktime heeft , merkwaardige genoeg, niet standaard de codec ingebouwd. Er is wel voor quicktime zowel onder windows als mac een gratis Quick Time Pro-res HQ codec beschikbaar, http://support.apple.com/downloads/Apple_ProRes_QuickTime_Decoder_1_0_for_Windows Voor windows is er sinds kort een FFmpeg build die Quick Time Pro-res HQ kan decoderen maar of je daar wat mee opschiet is maar de vraag, FFmpeg is niet de meest eenvoudigste multicodec en omdat het een recente ontwikkeling is zul je ook nog de juiste build moeten vinden voor windows waar deze decoder is ingebouwd. Doorgaans is het gebruik van mac(mov)-video op een windows pc erg moeizaam en als windows je platform is en je niet het absolute onderste uit de kan wilt wat betreft kwaliteit kun je beter de video omzetten naar iets wat beter bruikbaar is op een windows pc. Voor post productie in hele hoge kwaliteit kom je dan op I-frame mpeg2 of H264 in een heel hoog profile en level. Quick Time Pro-res HQ is een intermediate codec bedoeld voor het bewerken van video en niet voor het distribueren van video zoals op een dvd oid branden. je zou miz beter af zijn met de video bij export uit premiere om te zetten naar iets gangbaars voor het windows platform zoals H264 in een mts of mov container want die word door de meeste spelers wel afgespeeld. Bewaar wel je Quick Time Pro-res HQ bestanden want dat is het origineel.
Link naar reactie
Het omzetten vanuit Adobe Premiere naar H264 is uiteraard geen probleem. Eigenlijk wil ik de gekregen bestanden even fullscreen bekijken alvorens te gaan monteren. Normaal gaat zoiets in WMP, VLC etc, maar met deze bestanden alleen maar in Premiere. Zal eens kijken of andere aangedragen oplossingen werken. Dank ieder geval voor reactie. Sparks
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...