Ga naar inhoud

gevraagd: advies voor aankoop van een dvd recorder


Aanbevolen berichten

-gemakkelijk te bedienen (voor oudere mensen) dus ook niet te veel speciale functies (geen usb hdmi, divx is niet belangrijk) -dvd's gemakkelijk kunnen uitwisselen. Ik bedoel wat opgenomen is, moet afgespeeld kunnen worden op andere dvd spelers en omgekeerd Ik hen een prijscategorie van 180 euro in mijn achterhoofd maar daar kan over nagedacht worden
Link naar reactie
Ik geloof niet dat er nog nieuwe DVD-recorders verkocht worden zonder de "speciale functies", zoals ingebouwde harddisk, upscaling via HDMI, USB poort, DivX ondersteuning, etc. De "klassieke" DVD-recorders met good old SCART-aansluiting vind je denk ik wel in groten getale op de tweedehands markt. En anders heb ik er ook nog wel één liggen die weg kan voor weinig. :wink:
Link naar reactie
Waarschijnlijk kun je zoals Obi-wan-kenobi ook al zei, geen nieuwe DVD-recorders kopen zonder HDMI, USB poort enzovoorts. Als je 'm tweedehands aanschaft, is deze wellicht al deels versleten. Nieuwe DVD-recorders met scart-aansluiting zijn er nog wel. Check daarvoor op [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/783/recorders.html]tweakers pricewatch.[/url] Daar klik je dan op Toon alle filters, scrol je naar beneden, en vink je bij video uit: Scart. En eventuele andere opties. Je zou bijvoorbeeld deze kunnen overwegen [url=http://tweakers.net/pricewatch/288299/lg-dvx692h.html#tab:info]LG DVX692H.[/url]
Link naar reactie
[quote:c9575ea259="jolo"]Je zou bijvoorbeeld deze kunnen overwegen [url=http://tweakers.net/pricewatch/288299/lg-dvx692h.html#tab:info]LG DVX692H.[/url][/quote:c9575ea259]Da's stiekem een DVD speler die onder de categorie recorders terecht gekomen is. De USB recording functie die erop zit is alleen voor audio bedoeld. Wat je wel nieuw zou kunnen kopen is een DVD speler met een harddisk recorder. Is wel even wennen voor ouderen om TV opnames te maken zonder een mediadrager in het apparaat te hoeven stoppen, maar het is eigenlijk nog gebruiksvriendelijker dan opnemen op DVD. Voorbeeld: http://www.scheerenfoppen.nl/nl/beeld-en-geluid/recorders/harddisk-dvd-recorders/lg/rh-387h-dvd-recorder/p25545 Mijn gepensioneerde ouders bijvoorbeeld gebruiken een digitale HD TV tuner met ingebouwde harddisk en ze willen niet meer anders!
Link naar reactie
...een dvd recorder met ingebouwde harde schijf lijkt mij beter voor oudere mensen... opnemen via de electronische programmagids op hd en afspelen... èn de mogelijkheid om een dvd af te spelen.... samen.... lijkt moeilijker door meer mogelijkheden maar zal in de praktijk makkelijker zijn... Ik spreek uit eigen ervaring want ik heb ze beide... dvd recorder van panasonic vind ik vrij ingewikkeld en een combi harddisk met dvd van pioneer die wat makkelijker is in de praktijk... Ook heb ik een TV (Humax) met ingebouwde harde schijf (géén dvd dus) en die is supermakkelijk met afspelen en opnemen... maar gezien het budget is die niet bereikbaar denk ik... :?
Link naar reactie
Wat betreft de gewone dvd-recorder van Panasonic, die had inderdaad geen electronische programma gids, en was gewoon te programmeren als een videorecorder. Voordeel van dit merk, was dat men kon opnemen op dvd-ram, een medium dat veel minder aan slijtage onderhevig is. De nieuwste gecombineerde hd-dvd recorders, hebben de programmagids van Gemstar,die zowel toepasbaar is voor hd of dvd opname. Ook voor oudere mensen, vindt deze makkelijk te bedienen.
Link naar reactie
Als je een TV programma niet live kunt bekijken, dan heb je tegenwoordig wel een aantal alternatieven: 1. Opnemen op harddisk om op later tijdstip te bekijken; 2. Timeshift functie van je interactieve settopbox gebruiken; 3. Op internet 'Uitzending Gemist', 'RTLGemist', 'SBSGemist', etc. raadplegen. En de meeste films zijn wel ergens te downloaden met passende ondertitels en al en zonder hinderlijke reclameblokken. Dus waarom nog moeilijk doen met losse DVD-schijfjes van beperkte grootte ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...