Ga naar inhoud

PC aansluiten op LCD TV via HDMI


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn PC, naast de vaste aansluiting die ik heb voor mijn PC monitor, af en toe aansluiten op mijn JVC LCD TV om films te kunnen bekijken. Nu dacht ik er aan om deze verbinding tot stand te brengen middels een HDMI kabel (zowel videokaart in PC (HD 4870) als TV hebben een HDMI- uitgang. De PC monitor is op de videokaart aangesloten via een DVI-aansluiting. Ik heb de volgende vragen: - Wordt via HDMI zowel beeld als geluid getransporteerd of moet ik een aparte geluidsverbinding aanleggen naar de TV? - Kan ik 2 verschillende schermen aansluiten op de videokaart? - Moet ik nog iets veranderen in de eigenschappen van het beeldscherm om beeld op de LCD TV te krijgen? Als ik de laptop aansluit op de TV, heb ik een S-video & aparte geluidsverbinding en moet ik in de eigenschappen van beeldscherm een ander beeldscherm kiezen.
Link naar reactie
HDMI is inderdaad beeld en geluid over dezelfde kabel (het is DVI met geluid erbij). Indien je twee aansluitingen hebt op je videokaart, dan kun je inderdaad twee (verschillende) schermen tegelijk aansluiten. Wat precies de mogelijkheden zijn met twee schermen tegelijk is natuurlijk afhankelijk van de specifieke hardware (de videokaart) en de software (stuurprogramma/driver) die de videokaart aanstuurt. Dit wil in de praktijk nog wel eens lastig in te stellen zijn met weinig documentatie hieromtrent; is een kwestie van kalm uitproberen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:d26bdb88af="feike1977"]Ik heb op mijn videokaart nog 1 DVI aansluiting vrij (de andere heb ik in gebruik voor mijn PC scherm). Als ik nou de TV op die vrije DVI-poort aansluit, middels een snoertje of een DVI-HDMI verloopstekkertje, wordt dan zowel beeld als geluid op de TV overgezet?[/quote:d26bdb88af] Nee dat zal niet gaan, de bron is het DVI signaal daar gaat geen geluid over. Je zal dan apart je geluid moeten aansluiten met een kabeltje als je geluid over je TV speakers wil laten horen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:08ca44ce93="tomvdlee"][quote:08ca44ce93="feike1977"]Ik heb op mijn videokaart nog 1 DVI aansluiting vrij (de andere heb ik in gebruik voor mijn PC scherm). Als ik nou de TV op die vrije DVI-poort aansluit, middels een snoertje of een DVI-HDMI verloopstekkertje, wordt dan zowel beeld als geluid op de TV overgezet?[/quote:08ca44ce93] Nee dat zal niet gaan, de bron is het DVI signaal daar gaat geen geluid over. Je zal dan apart je geluid moeten aansluiten met een kabeltje als je geluid over je TV speakers wil laten horen.[/quote:08ca44ce93] Dit geldt ook voor S-video?
Link naar reactie
[quote:0dd0e11a08="feike1977"]Het is dus niet mogelijk om met één snoertje beeld en geluid over te zetten van PC naar TV via mijn HD 4870?[/quote:0dd0e11a08] Ja, via de HDMI aansluiting waarvan je in je eerste post zei dat deze zowel op je tv als op je videokaart zit.... Of was je in de war en zit er op je videokaart alleen maar 2x een DVI aansluiting? In dat geval zul je idd een aparte video an audio kabel moeten gebruiken.
Link naar reactie
[quote:abe525f671="rwilligen"][quote:abe525f671="feike1977"]Het is dus niet mogelijk om met één snoertje beeld en geluid over te zetten van PC naar TV via mijn HD 4870?[/quote:abe525f671] Ja, via de HDMI aansluiting waarvan je in je eerste post zei dat deze zowel op je tv als op je videokaart zit.... Of was je in de war en zit er op je videokaart alleen maar 2x een DVI aansluiting? In dat geval zul je idd een aparte video an audio kabel moeten gebruiken.[/quote:abe525f671] Ik was kennelijk in de war: er zitten 2x DVI en er zit 1x S-video op de grafische kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...