Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV Hybrid Pro PCI (310i)


Aanbevolen berichten

Kreeg vandaag deze TV kaart binnen als vervanging van een hele oude Hauppage kaart. Na het starten van de PC toen de kaart geplaatst was, werd automatisch een SAA7133 TV Card - Video capture apparaat gevonden en geïnstalleerd. Tevens werd er een onbekend apparaat gevonden, waar geen software voor werd gevonden (uiteraard). Helaas bleek de installatie CD voor XP MCE te zijn en ik draai XP-pro, dus daar had ik niks aan. Bij Pinnacle TVCenter Pro gedownload. Na het installeren daarvan werd het onbekende apparaat nog steeds niet herkend of gevonden en in het TV-center was ook geen TV apparaat (of radio) te vinden zodat ik ook niet kan scannen naar zenders. Met Everest vind ik ook alleen een unknown device, kortom ik denk dat dat onbekende apparaat de sleutel is voor mijn probleem. Is er iemand die deze kaart ook gebruikt en weet welk apparaat dat zou kunnen zijn ?
Link naar reactie
Ik heb ok een 310i kaart, alleen zit er een 7131 op. Zover ik weet zouden de drivers gewoon geinstalleerd moeten worden (audio + video capture). Die drivers zijn apart te downloaden bij Pinnacle en zijn noodzakelijk. Het TVCenter Pro is de gebruikers software. TVCenter Pro zou niet nodig hoeven zijn, andere TV software zou gebruikt kunnen worden.
Link naar reactie
Dat ik die drivers eerst moet downloaden snap ik, maar de kaart wordt gelijk herkend als SAA7133, dus in mijn beleving is de driver geïnstalleerd. Als ik bij Pinnacle de driver download en daar naar verwijs voor het onbekende apparaat, geeft windows aan er niets mee te kunnen. Doe ik dat voor de SAA7133, dan zegt windows dat het geen beter stuurprogramma is dan er al geïnstalleerd is. Verdere stuurprogramma's ben ik niet tegen gekomen, dus ik sta open voor suggesties. Windows Update vind geen updates voor mijn computer (soft- of hardware)
Link naar reactie
[quote:5aa441e508="Pceetje"][url]http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog+PVR+%28cable_antenna%29/Pinnacle+MediaCenter+Support/Download+Sites/Drivers+-+Updates/PCTV+Drivers.htm?mode=documents&Display=1[/url][/quote:5aa441e508]De nieuwste drivers staan hier: [url=http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/PCTV%20Drivers/ReadmePCTV.htm]Hardware drivers for Pinnacle PCTV / Dazzle*TV products [/url]Er bestaan verschillende 713x apparaten. Indien de drivers goed zijn geinstalleerd dan moet een TV programma de kaart kunnen gebruiken. Ik weet niet of de de PCTV software afhankelijk is van een bepaalde driver versie. Eventueel Amcap, ChrisTV oid proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...