Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ok... ik heb het gelezen... en het meeste is voor mij nog steeds onduidelijk :P haha sorry... Wat ik wil is gewoon dat witte stekkertje inpluggen in mijn tv kaart die ik dus nog niet heb en dan tv kijken op me pc... ik heb denk ik dan een DVB-T kaart nodig heb. maar op wikipedia staat ook dit: "Voor iedere televisie is een aparte decoder/ontvanger nodig. Bij DVB-T komt daar nog een aparte (kamer)antenne bij, en bij DVB-S een extra schotelantenne of een LNB met extra aansluitingen voor een tweede coax-kabel.''
Link naar reactie
Je zegt zelf dat je ANALOOG hebt (gewoon kabel dus) waarom zit je dan bij DIGITALE DVB te kijken? :wink: Dus kijk je onder het kopje: analoog, daar staat bv de Hauppage 150 welke wel populair is. Veel ervaringen kan je bv hier vinden: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=183859&postdays=0&postorder=asc&start=0 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1107373 DVB-T = Kpn digitenne, heb je een abbonement voor nodig wil je meer als nl 1/2/3 ontvangen. DVB-S = Sateliet, moet je een schotel hebben en nog meer hardware wil je daar een smart card bij gebruiken om meerdere zenders te ontvangen.
Link naar reactie
Voordelen van tv op je pc is dat je kan opnemen. Nadelen voor mij waren de kwaliteit van de tuners/ software. Geluid liep niet altijd 100% synchroon met het beeld. En bij Pinnacle vond ik de software en de afstandsbediening die vanzelf maar alles deed erg slecht. [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=183859[/url]
Link naar reactie
Ik ben zelf ook niet echt tevreden met de standaard software. Daarom ben ik erg tevreden met mijn eigen software. Voor elke TV-kaart kan ik hetzelfde programma gebruiken. Verder gebruik ik de MCE AB als standaard AB en dat is ook weer erg makkelijk. Gelukkig kan dat ook met de Pinnacle software. Elk TV-kaart heeft helaas wel eigen specifieke problemen. Zo heeft de Pinnacle TV-kaart (310i) wat extra tijd (2 seconden) nodig om de stereo mode te herkennen. Daarbij kent deze wel weer 1e, 2e taal of beiden tegelijk. Vraag is misschien of dat echt zinvol is. Mijn indruk is dat de kwaliteit van de Pinnacle 310i ietsjes beter is dan de Hauppauge PVR150, zowel voor beeld als geluid. Wat misschien wel jammer is, is dat er nog veel meer merken dan alleen Hauppauge of Pinnacle bestaan. Alleen vind ik die merken nogal moeilijk verkrijgbaar. Persoonlijk gebruik ik geen time-shifting, mocht dat belangrijk zijn of is er de wens om in dvr-ms of mpeg2 op te nemen, dan is het verstandig een TV kaart met een hardware MPEG encoder te nemen. De TV kaarten die onder VIsta zijn te gebruiken, geven dit op de verpakking al wel aan.
Link naar reactie
Houd ongeacht merk en type rekening met het volgende: in Nederland heb je voor het bekijken van welke vorm digitale tv dan ook een pasje nodig en daarvoor moet de tv kaart dus een slot hebben. Geen slot----> geen tv behalve de zogeheten FTA (free To Air) kanalen. Met digitenne :(DVB-T) is dat N1-2-3 Met sateliet :(DVB-S) N1-2-3, BVN en een zootje buitenlandse meuk die amper de moeite waard is. Met digikabel :(DVB-C) , nada,nopes,nix De extra investering voor een kaart die ook DVB-T kan ontvangen is dus zinloos als er geen mogelijkheid is om een pasje in te voeren. De mediawet in nl is zodanig ingericht dat je zelfs voor commerciele tv moet betalen, iets waar in het buitenland geen gek in trapt lukt hier dus wel. Je kijkt dus naar reclame vergeven tv (op primetime iedere 12 minuten een blok?) en je moet er nog voor betalen. Daarbovenop betaal je via je belasting ook nog het nodige voor het onderhouden van het zender park enz enz enz. Das niet 1 maal, niet 2 maal , nee 3 maal genaaid worden in 1 beweging. :?
Link naar reactie
[quote:8ed9271448="SecondSight"]pff.. wat een hoop verschillende meningen in het andere topic. Eerst las ik vaak dat de Hauppage PVR 150 een goede kaart is.. en later weer een paar keer dat toch Pinnacle 310i iets beter was... ik ga me even verder orienteren[/quote:8ed9271448]Wanneer je Media Center gebruikt, dan zou ik zelf kiezen voor de Hauppauge of in ieder geval eentje met een hardware MPEG encoder. Negeer het ietsjes slechter, Pinnacle levert vaak net iets meer problemen op. Anderzijds, Hauppauge had ook gewoon net iets beter hun best kunnen doen. Dus Hauppauge is misschien niet de allerbeste, wel de makkelijkste kaart in gebruik en installatie. Maarre, ik bedenk me wel dat een tijdje terug ook Hauppauge een vervelend installatie probleem had, op een bij mij schone Windows Media Center 2005 installatie. Ik weet niet of dat toeval was of gewoon slecht spul van Hauppauge. Aangezien Hauppauge geen forum meer heeft, kan ik hen niet meer makkelijk om advies vragen. En met de oudere drivers werkt het weer. Het enige probleem dat ik heb gezien is dat de audio drivers geen audioinputmixer en configuratie mogelijkheden heeft. Ook dat is half werk. Het viel mij op dat de Pinnalce 310i dat weer wel had te bieden. De Pinnacle 330e dus weer niet. DUs niet alle Pinnacle's zijn dus op dat punt ok. Ik ben benieuwd hoe goed de allerlaatste drivers werken. Ik durf eerlijk gezegd de Hauppauge drivers niet te vernieuwen want die laatste keer waren die zogenaamde nieuwste en goede drivers niet te verwijderen. Dus moest ik herinstalleren, ghost image terugzetten.
Link naar reactie
Mochte toch digitaal willen gaan, dan is dit misschien wel interessant [url]http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpuZGOa/Digital_Everywhere_FloppyDTV_CCI_test/[/url] Om op het verhaal van Rwilligen terug te komen.....Mocht je nou toevallig digitale TV via Caiway kunnen krijgen dan heb je geen pasje nodig. Hier zijn blijkbaar alle kanalen free-to-air.
Link naar reactie
[quote:d1efaa27b1="SecondSight"]Ik lees overal dat heel veel kaarten voor vista en xp media center zijn gemaakt.... maar het draait toch ook gewoon op bijvoorbeeld xp pro of home ???[/quote:d1efaa27b1]De echte Media Center versies niet zonder meer omdat de standaard software van de producent er voor die speciale versies er meestal niet bijzit. Nu zijn voor de meeste TV kaarten wel drivers voor Windows XP beschikbaar (meestal te downloaden op de site van de producent). Op deze wijze is voor Hauppauge TV-kaarten ook de gebruikerssoftware te downloaden. Voor Pinnacle kan dit ook, maar er is nog een speciale key nodig. Sommige, meestal oudere modellen, werken misschien niet op Windows Vista. Heel soms werkt een bepaalde TV kaart wel op Vista maar niet op oudere versies Windows. Het blijft dus opletten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...