Ga naar inhoud

Alles via de SPDIF?


Aanbevolen berichten

Al veel gezocht, maar weinig gevonden. De vraag: Hoe kan ik zorgen dat windows al zijn geluid wegstuurd via de spdif. Ik heb een acer aspire 5672 met spdif uitgang en realtek hd audio. Nou heb ik de kabels allemaal in orde. De spdif uitgang werkt alleen als ik een dvd afspeel. anders niet! Hoe kan ik dus zorgen dat al het geluid wordt gecodeert om weggezonden te worden via de spdif. Mijn oude geluidskaart in de desktop deed dit allemaal automatisch. Welk programma moet ik gebruiken? Zodat ik ook mp3 geluid en al het andere windows geluid via de digitale uitgang kan horen. Groeten, Michiel.
Link naar reactie
zit er ook een programma bij je geluidskaart waar je dingen kan selecteren? bij mijn creative zit bijvoorbeeld een optie wat ik aan kan vinken "Alleen digitaal" of hij dan ook echt alles digitaal uit stuurd weet ik nog niet. ik krijg binnenkort een reciever waar ik m'n pc op aan wil sluiten via de digitale ingang op dat ding dus dan kan ik ook wel het een en ander testen:)
Link naar reactie
Het is opgelost door het downoaden van de nieuwste .inf chipset driver van intel.com Ik kwam erachter doordat mijn wifi verbinding helemaal niet aan de gang te krijgen was op mijn laptop. Dus vervolgens alle drivers gaan updaten en warempel na deze geinstalleerd te hebben werkte alles perfect. Slechte zaak dus, maar nu weer goed. :) Bedankt iig!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...