Ga naar inhoud

8 bits op Breedband Televisie


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb via Casema de mogelijkheid van Breedband Televisie. Zo gauw ik deze echter aanzet krijg ik een acht bits ( of minder, weet ik niet) TV beeld. Ik heb een Asus mb., 3.8 Gig intel op 775 socket, met 1024 mb DDR geheugen. in DUAL opstelling. Het is een PCI-e mb met een ATI X600xt PCI-e videokaart van 256 mb. Ik kan nergens in de software van videokaart een omschakeling vinden voor hoogere bits speciaal voor de TV. ( Voor de rest draait de computer perfect op 32 bits!!). Helpdesk Casema denkt aan verkeerde/foute drivers. Heb echter de laatste Radeon drivers geladen zonder verbetering. Ik heb nog een tweede computer. Met een gewoon klassiek AGP slot /video kaartje. Hier geen enkel probleem. Ligt het nu aan het moederdbord of de videokaart ?? Ik ben wanhopig. Wie iets weet moet het maar zeggen! Mvrgr Jan
Link naar reactie
Nou neem ik aan dat je een "breedband" doos met tv-uitgang aansluit op je video-in van je video kaart ? (je verteld nl niet hoe de feitelijke opstelling van apparatuur is....) Weergave van video is een directdraw aangelegenheid en daarmee afhankelijk van DirectX, de videokaart driver moet goed samenwerken met DirectX om videoweergave te laten lukken. Je zou eens DirectX kunnen updaten. Maar uiteindelijk is directX ook weer afhankelijk van een aantal moederbord drivers voor correcte werking, het zou dus ook geen kwaad kunnen om naar je moederbord drivers te kijken en deze evt te updaten.
Link naar reactie
Van uit de muur gaat een TV kabel naar een modem. Daar splitsing telefoon en internet. De internet verbinding gaat via een netwerkkabel in de LAN aansluiting op mijn computer. Het programma TV Portal bevind zich op de inernetsite van Casema. Daar gaat het ergens fout. ATI X 300 PCI-e videokaart eveneens geprobeerd, met zelfde resultaat. Ik heb de Dixrect X9 al gedownload, maar geen verbetering. Moederbord drivers zijn redelijk nieuw. Ik denk dat ik nog kan proberen on er een NVIDIA PCI-e kaart in te zetten ( andere drivers). Kijken wat-ie dan doet. ????? Ik heb alleen geen plank waar ik zo een kaart vanaf kan trekken. En kopen vind ik nog geen optie voor zo een onzeker experiment. Jan.
Link naar reactie
[quote:f995bb99ef="Jan van der Harst"]Van uit de muur gaat een TV kabel naar een modem. Daar splitsing telefoon en internet. De internet verbinding gaat via een netwerkkabel in de LAN aansluiting op mijn computer. Het programma TV Portal bevind zich op de inernetsite van Casema. Daar gaat het ergens fout. ATI X 300 PCI-e videokaart eveneens geprobeerd, met zelfde resultaat. Ik heb de Dixrect X9 al gedownload, maar geen verbetering. Moederbord drivers zijn redelijk nieuw. Ik denk dat ik nog kan proberen on er een NVIDIA PCI-e kaart in te zetten ( andere drivers). Kijken wat-ie dan doet. ????? Ik heb alleen geen plank waar ik zo een kaart vanaf kan trekken. En kopen vind ik nog geen optie voor zo een onzeker experiment. Jan.[/quote:f995bb99ef] Hallo. In ieder geval ben ik nu zover dat ik weet dat de narigheid begint als ik Service pak2 in zet. Doe ik echter zonder SP2, dan werkt mijn USB2 geluidskaart weer niet plus datik diverse beveiligingen mis. Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
[quote:872dd26af9="Jan van der Harst"][quote:872dd26af9="Jan van der Harst"]Van uit de muur gaat een TV kabel naar een modem. Daar splitsing telefoon en internet. De internet verbinding gaat via een netwerkkabel in de LAN aansluiting op mijn computer. Het programma TV Portal bevind zich op de inernetsite van Casema. Daar gaat het ergens fout. ATI X 300 PCI-e videokaart eveneens geprobeerd, met zelfde resultaat. Ik heb de Dixrect X9 al gedownload, maar geen verbetering. Moederbord drivers zijn redelijk nieuw. Ik denk dat ik nog kan proberen on er een NVIDIA PCI-e kaart in te zetten ( andere drivers). Kijken wat-ie dan doet. ????? Ik heb alleen geen plank waar ik zo een kaart vanaf kan trekken. En kopen vind ik nog geen optie voor zo een onzeker experiment. Jan.[/quote:872dd26af9] Hallo. In ieder geval ben ik nu zover dat ik weet dat de narigheid begint als ik Service pak2 in zet. Doe ik echter zonder SP2, dan werkt mijn USB2 geluidskaart weer niet plus datik diverse beveiligingen mis. Heeft iemand hier ervaring mee?[/quote:872dd26af9] Ik ben er in iedergaval nu uit. De boosdoener is duidelijk Service pak2. Heb nu SP1 er in gezet. Sondblaster Live kaarje er in voor geluid, en losse Anti Virus mer Firewall. Natuurlijk is daarmee het proleem zelf nog niet opgelost. Maar alles werkt nu en is goed beveilgd. Topic kan dicht. MVGR. Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...