Ga naar inhoud

Digitale camcorder besteld, meningen?


Aanbevolen berichten

[img:5369175ab1]http://aka.fotovista.com/dev/large/13100141.jpg[/img:5369175ab1] http://www.pixmania.nl/nl/nl/73974/art/mustek/multifunctionele-camcorde.html# [b:5369175ab1]De DV5500 van Mustek is een combinatie van 7 producten: een digitale camera, een digitale camcorder, een dictafoon, een MP3/WMA speler, een kaartlezer, een webcam en een geheugenopslag. Hij is licht (220 gr), heeft een TFT scherm van 2,5 inch en met de MPEG4 technologie ben je verzekerd van kwaliteitsopnamen met een resolutie tot 5 megapixels. De bediening is zeer eenvoudig en met de USB 2.0 interface beschikt je over een snelle gegevenstransfer. Bovendien kan de DV5500 zonder problemen met een televisie of notebook verbonden worden, zodat je met nog meer comfort je video's en foto's kunt bekijken. Hij ondersteunt de JPEG, ASF en WAV formaten. [/b:5369175ab1] Wat vinden jullie van deze camera? Hij moet als het goed is maandag of Dinsdag binnen komen. Ik ga in Juli naar New York met een vriend, en vandaar dat ik deze heb besteld, om in ieder geval lekker te kunnen filmen. Ik heb alleen wel wat vraagjes, je moet dus filmen via een SD card, is dit een nadeel of een voordeel? Ook zit er maar een 32 MB kaart bij, hoelang is dit ongeveer filmen? Ik ga dus denk ik een GIGH SD card kopen, hoelang zou ik daar dan totaal mee kunnen filmen? Alvast bedankt voor de info. greetz, marsh.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:7de028579a]Frequently Asked Questions on this product: Why don't you quote the video recording time? How long will it record video for if I add a 128MB Memory Card? As you may well be aware the length of video that can be recorded with (for example) 128MB will depend what's being recorded - how much the camera can compress the changes between the frames. Rather than record each "frame" in full, the Mustek DV5500 will just record the "changes" in each frame. If you were to take a recording of a static white wall with no movements near it, then it would not need store much extra information between the frames as nothing changes between one frame and the next- so the memory would not fill up quickly. In this case you should be able to record for a very long time! Similarly, if you were to record a tennis match where the camera was fixed and so all that moved were the players and the ball then you would be able to store a longer video than if you were recording a video moving around a crowd of people where the whole picture was changing all the time. It also depends on the quality you choose to video at. So, we don't quote anything specific as there are many factors that can affect the recording capacity and we don't want to quote unrealistic figures. [b:7de028579a]As a very rough guide - between 5 - 10 minutes video can be recorded using the 32MB memory card included, with approximately 20-35 minutes video in 128MB and 60-90 minutes video with 256MB.[/b:7de028579a][/quote:7de028579a] Dus met een SD kaartje van 1 GB kan je zo'n 4 uur opnemen zou ik zeggen. :) Deze camera heeft trouwens 3 resoluties: [quote:7de028579a]640 x 480 Max 10fps 352 x 288 Max 30fps 320 x 240 Max 30fps[/quote:7de028579a] Ik zou die middelste nemen, de resolutie is namelijk PAL (dus geschikt voor je tv) en heeft een redelijk hoge framerate (10 fps kijkt niet lekker).
Link naar reactie
352 x 288 Max 30fps is VHS / Videocd resolutie DV resolutie is 720x576 op een grootbeeld tv is dit verschil duidelijk te zien, een pc scherm valt nog wel mee. en die genoemde 5 megapixel is inclusief de erbij bedachte pixels hier de spexs bij mustek zelf http://www.mustek.com/html/prod_camra/dv5500/spec.html
Link naar reactie
[quote:d3a5253c5d="Krekel"]352 x 288 Max 30fps is VHS / Videocd resolutie DV resolutie is 720x576 op een grootbeeld tv is dit verschil duidelijk te zien, een pc scherm valt nog wel mee.[/quote:d3a5253c5d] ehm, ik heb video's, en die vink niet lelijk,, ja,..je moet ze niet gaan vergelijken met dvd's natuurlijk, maar voor een vakantie film is dat tog niet zo'n ramp?
Link naar reactie
[quote:b7ee73db57="m021"][quote:b7ee73db57="GanGster MarshaLL"]ehm, ik heb video's, en die vink niet lelijk,, ja,..je moet ze niet gaan vergelijken met dvd's natuurlijk, maar voor een vakantie film is dat tog niet zo'n ramp?[/quote:b7ee73db57] Als je VCD-kwaliteit genoeg vindt, kan je rustig die resolutie pakken. :)[/quote:b7ee73db57] welke resolutie? die hoogste die hij kan hebben? En heb je toevallig een "voorbeeld" plaatje van VCD? heb ik nog nooit gezien.
Link naar reactie
[quote:c8467b8953="GanGster MarshaLL"]welke resolutie? die hoogste die hij kan hebben?[/quote:c8467b8953]Nee, die 'middelste' dus. Met de hoogste heb je maar een framerate van 10 fps, dat is niet geschikt. [quote:c8467b8953]En heb je toevallig een "voorbeeld" plaatje van VCD? heb ik nog nooit gezien.[/quote:c8467b8953][url=http://images.google.com/images?q=MPEG+352x288]Klik hier[/url] :)
Link naar reactie
Is niet echt handig om eerst te kopen en dan naar meningen te vragen he? Ik vind het persoonlijk zonde dat ie niet eens op volwaardige PAL resolutie enzo kan opnemen. Mijn digitale camera trekt wel 640x460 30 fps. Niet om hem af te kraken, maar zelf vind ik dat de middelste optie een te lage resolutie heeft.
Link naar reactie
Tja, ook ik denk dat je gebruik zou moeten maken van je wettelijk gegarandeerde 7 (of was het 6?) dagen "bedenk termijn" en het ding ongeopend terug sturen. Het is een soort webcam die op kan nemen op een geheugen kaartje en kwalitatief op geen enkele wijze vergelijkbaar met een DV video camera en zelfs niet met een HI8 of 8 mm camera. De 10 Fps opname is idd niets waard, je zit dan naar een soort snelle diashow te kijken. De 352x288 is 1/4 van volle pal (720x576) en heeft een officiele naam: Qsif (Quarter Standard-Size Image Format) en is mits voorzien van een behoorlijke mpeg codering vergelijkbaar met VHS. De resolutie wordt ook gebruikt bij pal VideoCD's en indien gemaakt met een kwalitatief hoogstaande mpeg encoder zijn deze beslist het aanzien waard. Ik vrees echter dat ook de mpeg codering(mpeg4/ASF) van dit apparaatje niet toppie zal zijn en dus denk ik dat sub-vhs kwaliteit het hoogste zal zijn. Verder heeft het ding ook geen zoomlens en dat helpt ook niet echt bij creatief filmen, de digitale zoom (check de MUSTEK site) is slechts een mager alternatief welke nog verdere kwaliteits vermindering veroorzaakt. Nu is het ook wel weer zo dat je voor 179 eu geen dv camera kan kopen maar om dan die 179 euro hier aan te spenderen?
Link naar reactie
[quote:c496219675="rwilligen"]Tja, ook ik denk dat je gebruik zou moeten maken van je wettelijk gegarandeerde 7 (of was het 6?) dagen "bedenk termijn" en het ding ongeopend terug sturen. Het is een soort webcam die op kan nemen op een geheugen kaartje en kwalitatief op geen enkele wijze vergelijkbaar met een DV video camera en zelfs niet met een HI8 of 8 mm camera. De 10 Fps opname is idd niets waard, je zit dan naar een soort snelle diashow te kijken. De 352x288 is 1/4 van volle pal (720x576) en heeft een officiele naam: Qsif (Quarter Standard-Size Image Format) en is mits voorzien van een behoorlijke mpeg codering vergelijkbaar met VHS. De resolutie wordt ook gebruikt bij pal VideoCD's en indien gemaakt met een kwalitatief hoogstaande mpeg encoder zijn deze beslist het aanzien waard. Ik vrees echter dat ook de mpeg codering(mpeg4/ASF) van dit apparaatje niet toppie zal zijn en dus denk ik dat sub-vhs kwaliteit het hoogste zal zijn. Verder heeft het ding ook geen zoomlens en dat helpt ook niet echt bij creatief filmen, de digitale zoom (check de MUSTEK site) is slechts een mager alternatief welke nog verdere kwaliteits vermindering veroorzaakt. Nu is het ook wel weer zo dat je voor 179 eu geen dv camera kan kopen maar om dan die 179 euro hier aan te spenderen?[/quote:c496219675] Mwa, VHS kwaliteit vind ik totaal niet erg hoor? Als ik een film kijk, dan is dat wat anders ja, maar dit is een camera die ik gebruik voor "leuke" dingen, om in ieder geval te bewaren,, tis leuk om mee te beginnen toch? En het is een DIGITALE camcorder, dus tjá, dan word het inderdaad een SD kaart, maar dan kan je er ook veel meer mee (MP3, Foto's, geen bandjes die kapot kunnen gaan en vies kunnen raken) En wat heb ik er aan om het ding ongeopend te laten en dan weer terug te sturen?....echt testen of ik de kwaliteit goed vind gaat dan niet wel? [quote:c496219675="Comp-Freak"][b:c496219675]Is niet echt handig om eerst te kopen en dan naar meningen te vragen he?[/b:c496219675] Ik vind het persoonlijk zonde dat ie niet eens op volwaardige PAL resolutie enzo kan opnemen. Mijn digitale camera trekt wel 640x460 30 fps. Niet om hem af te kraken, maar zelf vind ik dat de middelste optie een te lage resolutie heeft.[/quote:c496219675] ehh, dat snapt mn lul nog ja, maar ik had niet meer geld te besteden daarvoor, en voor een trip naar New York is het toch een goede camera? Als ik films zou gaan opnemen, zou ik er wel een nulletje achter aan plakken wat betreft de besteed prijs. btw; ik heb de handleiding gedownload, en daar staan andere specs over de video resolutie? [img:c496219675]http://www.xs4all.nl/~reparaz/anders/camera.JPG[/img:c496219675]
Link naar reactie
[quote:3d603b4c3e="GanGster MarshaLL"]btw; ik heb de handleiding gedownload, en daar staan andere specs over de video resolutie?[/quote:3d603b4c3e] Ga maar gerust uit van de specs die in reviews staan, fabrikanten zetten vaak betere specs in hun informatie dan ze in werkelijkheid zijn. (wat meestal volstrekt legaal is, want 'als je het op die manier bekijkt heeft hij inderdaad die resolutie'). Trouwens, die middelste resolutie uit dat plaatje wat je net postte is geen officiële resolutie. Mocht je je video's dus op VCD oid willen branden, dan moet je ze eerst omzetten, in tegenstelling tot bij 352x288.
Link naar reactie
[quote:ff8baad307="m021"][quote:ff8baad307="GanGster MarshaLL"]btw; ik heb de handleiding gedownload, en daar staan andere specs over de video resolutie?[/quote:ff8baad307] Ga maar gerust uit van de specs die in reviews staan, fabrikanten zetten vaak betere specs in hun informatie dan ze in werkelijkheid zijn. (wat meestal volstrekt legaal is, want 'als je het op die manier bekijkt heeft hij inderdaad die resolutie'). Trouwens, die middelste resolutie uit dat plaatje wat je net postte is geen officiële resolutie. Mocht je je video's dus op VCD oid willen branden, dan moet je ze eerst omzetten, in tegenstelling tot bij 352x288.[/quote:ff8baad307] ehh nee, ik wil ze op dvd branden?? met menu etc erbij en alles?
Link naar reactie
[quote:c30ccc4ab3="m021"]Oh dan is het niet erg: als je op DVD wil branden moet je sowieso re-encoden, dus dan maakt het niet uit of je een afwijkende resolutie gebruikt. Je kan dus op tdw's advies afgaan.[/quote:c30ccc4ab3] re-encoden? ehh...jjjaaaja.. :p ik denk dat ik hier nog wel wat meer topics zal gaan openen als ik dat ding eenmaal heb volgende week en er wat mee heb gefilmd :p Aangezien ik er een complete dvd van wil maken met "the trip" en pictures er bij ensow, met een mooi menuutje, met muziek op de achtergrond en alles... hehe.
Link naar reactie
[quote:7b322e7f1e="GanGster MarshaLL"]re-encoden? ehh...jjjaaaja.. :p ik denk dat ik hier nog wel wat meer topics zal gaan openen als ik dat ding eenmaal heb volgende week en er wat mee heb gefilmd :p Aangezien ik er een complete dvd van wil maken met "the trip" en pictures er bij ensow, met een mooi menuutje, met muziek op de achtergrond en alles... hehe.[/quote:7b322e7f1e] Heh, je weet niet eens wat re-encoden is, en begint toch met het maken van een DVD met alles er op en er aan. :lol: Ik zou zeggen download eens [url=http://www.nero.com/eng/Nero_6_Reloaded_Demoversion.html]de demo van Nero[/url], die doet de meeste dingen automatisch voor je, en je kan er menu's mee maken. Ik zou hem wel pas downloaden op het moment dat je echt bezig gaat met DVD maken, want waarschijnljik zit er een zoveel-dagen limiet op de demo.
Link naar reactie
[quote:acdde7c244="m021"][quote:acdde7c244="GanGster MarshaLL"]re-encoden? ehh...jjjaaaja.. :p ik denk dat ik hier nog wel wat meer topics zal gaan openen als ik dat ding eenmaal heb volgende week en er wat mee heb gefilmd :p Aangezien ik er een complete dvd van wil maken met "the trip" en pictures er bij ensow, met een mooi menuutje, met muziek op de achtergrond en alles... hehe.[/quote:acdde7c244] Heh, je weet niet eens wat re-encoden is, en begint toch met het maken van een DVD met alles er op en er aan. :lol: Ik zou zeggen download eens [url=http://www.nero.com/eng/Nero_6_Reloaded_Demoversion.html]de demo van Nero[/url], die doet de meeste dingen automatisch voor je, en je kan er menu's mee maken. Ik zou hem wel pas downloaden op het moment dat je echt bezig gaat met DVD maken, want waarschijnljik zit er een zoveel-dagen limiet op de demo.[/quote:acdde7c244] Lol, ik doe dagelijks aan het branden van dvd's en alles erop en eraan, ik weet wel wat en-coden is, ik heb het alleen nog nooit hoeven doen, aangezien alles wel draait op mn dvd speler, ik bedoel dat het nog een heel gedoe gaat worden waarschijnlijk.
Link naar reactie
[quote:5049afb29e="GanGster MarshaLL"]Lol, ik doe dagelijks aan het branden van dvd's en alles erop en eraan, ik weet wel wat en-coden is, [b:5049afb29e]ik heb het alleen nog nooit hoeven doen[/b:5049afb29e][/quote:5049afb29e]Gelukkig hoef jij het ook niet te doen, dat doet je programma wel voor je. ;) [quote:5049afb29e]aangezien alles wel draait op mn dvd speler[/quote:5049afb29e]? Bedoel je niet gewoon dat je altijd de juiste bronbestanden hebt? Want volgens mij bestaat het niet dat je een afwijkende DVD maakt en dat je dvd-speler hem gewoon afspeelt. Mijn dvd-speler pakt wel alle soorten VCD's (vcd, svcd, cvd, kvcd, xvcd) maar als ik een niet-standaard DVD zou maken zou hij het volgens mij niet pakken.
Link naar reactie
Ik had de voorloper van dit apparaat, de mustek dv 5000. Gelijk met veel verlies weer doorverkocht op marktplaats en een fatsoenlijk fototoestel gekocht. Wat een kutding. De video-opname-kwaliteit is wel goed, maar het probleem zit hem in het feit dat het wordt opgenomen in ASF-formaat wat ik niet goed geconverteerd kreeg. De videokwaliteit van de dv5500 zal wel redelijk zijn, maar voor 300 euro heb je een dv-camcorder die een vele malen betere kwaliteit levert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...