anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Delen Geplaatst: 6 april 2005 Hallo, Ik heb een paar maandjes de Z-5500 speakers van logitech in mijn bezit, tot een paar weken geleden, zonder problemen. Tijdens het afspelen van mp3tjes viel mij af en toe een soort gekraak uit de boxen op. Net niet duidelijk genoeg om te kunnen zeggen of het aan de boxen of aan de mp3tjes ligt. Alleen toch zeer storend. Nu keek ik laatst een flash filmpje met geluid eronder, waar dit gekraak wel erg duidelijk is, en ook uit al m'n boxen blijkt te komen. Met andere boxen hoor ik geen gekraak bij dit nummer [i:870d50c636](zie onderstaande link)[/i:870d50c636], maar met mijn Z-5500 setje wel. [b:870d50c636]Link: [url=http://dickcream.com/h/05/0118/]KLIK[/url][/b:870d50c636] Zou dit kunnen zijn omdat de boxens eens te hard hebben gestaan, er in windows een instelling niet goed zit, iets niet goed is aangesloten? Ik kan de set op 2 manieren aansluiten, analoog & digitaal (coax). Zou het zin hebben om de boel digitaal aan te sluiten? Of kan ik er gewoon meteen mee terug gaan? :-? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Logitech heeft een hele goede garantie, dus ik zou gewoon logitech mailen. Te hard zetten lijkt me raar met het vermogen wat dat ding heeft, hoewel dat natuurlijk ook alleen thermisch vermogen kan zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Heb je nog een ander luidspreker setje? Soms veroorzaakt een geluidskaart het gekraak. Treedt het gekraak direct op, of duurt het een tijdje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ik heb even el-cheapo boxjes aangesloten, en daar lijkt het gekraak ook in voor te komen. Ik zal de boxen eens testen op de geluidskaart van m'n laptop. Het gekraak is gewoon meteen aanwezig, alleen op wel maar sommige tonen. Het is geen constante ruis ofzo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Hmm, op de laptop zowel als met m'n Logitech set, als de standaard speakers dat gekraak. Hoogst waarschijnlijk ligt het dan toch aan de kwaliteit van de geluidsbestanden... Zou iemand de link in m'n beginpost eens kunnen proberen en even laten weten of er "gekraak" te horen is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Net even aangeklikt. Het klinkt als vervorming ten gevolge van oversturing. Bij mij kraakt het dus ook. De bas is (te) stevig en lijkt verder okay. Het hoog kan beter. Ik zal eens kijken of ik het kan downloaden om de signaalvorm te bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ah, gelukkig. :) Dan ligt het dus niet aan m'n boxen. [b:68a5cdcb4b]Bedankt![/b:68a5cdcb4b] 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Nou moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens heb dat het kraakt. Daar erger ik me erg aan. Zelf heb ik een logitech Z-5300. Maar ik dacht eigenlijk dat het aan mn geluidskaart lag, ook al is dat een Audigy 2 ZS. Ik hoorde dat filmpje van je ook iets kraken. Ik zal het nog eens beluisteren met een koptelefoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Ik heb zelf de Z-5500 Ik hoor de kraak ook thv van de snare, is echt een oversturing van het geluidsspoor. Mijn eigen MP3's klinken zuiver en zonder enig gekraak... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Maby met het hard zetten dat er iets geklapt is van binnen al eens met ander boxen getest??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 [quote:3cf3f171f0="JZN"]al eens met ander boxen getest???[/quote:3cf3f171f0]ja dat heeftie gedaan ja anyway, ik hoor geen gekraak :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Dit is idd gewoon een overstuurd signaal, niks mee aan de hand dus. (getest met koptelefoon) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Dan denk ik dat de boxen kapot zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 [quote:0746a07bdd="JZN"]Dan denk ik dat de boxen kapot zijn[/quote:0746a07bdd]Ehm, als dat aan mij gericht is, juist niet, ook met een koptelefoon hoor ik hem kraken. Het zit dus idd in het filmpje, dat weet ik 100% zeker. Als het met andere liedjes ofzo ook gebeurt, probeer dat dan ook eens uit met andere speakers, of luister het zelfde liedje op een andere pc oid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 ik hoor ook tikjes op m'n headset... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Heel erg raar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2005 volgens mij ligt het aan de opname, ik hoor de klikjes steeds op hetzelfde punt in de muziek. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2005 Ja maar hoor je dat bij anderen opnamen ook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen