anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 De beide stations hebben wel een tijdje gewerkt onder xp maar nu niet meer. Ze deden het ook na de installatie van sp2. Ik zie verder geen conflicten bij systeeminfo of onder apparaatbeheer. Bij eigenschappen voor deze stations heb ik Digitale cd-audio voor dit station inschakelen uitgevinkt, omdat in het verleden hier een leesprobleem mee was. Mijn pc heeft 700Mhz en 256Mb intern geheugen. Ik heb hier ook dvd's mee kunnen branden en dvd bekijken. Onder win98se doet alles het wel en zijn er helemaal geen problemen. Is er een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Zijn echt alle drivers geladen en ontbreekt er niets? Het ligt niet geheel voor de hand, maar staan bij de primaire- en secundaire IDE controller ook geen uitroeptekentjes? Wat ook nog wel eens wil helpen is een firmware update. Je schijft dat er onder Win98 geen problemen zijn, dus ik vermoed toch één of ander driver probleem. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je nu onder WinXP werkt, zijn de drives ingeschakeld als "DMA, indien beschikbaar", in je apparaatbeheer? Kijk dit eerst eens even na, en de groetjes van Jan Willem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 DMA staat ingeschakeld. Er staan geen uitroeptekens bij de instellingen onder apparaatbeheer, alles schijnt correct te zijn.Firmwarerevisie brengt ook geen uitkomst. Ik vrees dat dit niet meer goed komt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 removen in beheer en windwows opnieuw laten detecteren. evt ze fysiek afkoppelen en windows booten zodat ie alles wegdoet en dan power off, fysiek aanlsuiten en dan moet win ze weer vinden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Ik heb deze suggesties geprobeerd maar zonder resultaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 worden ze bij het opstarten wel gedetecteerd ? Check ook BIOS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 De TS zegt dat ze het in Win98 wel doen, dus staan ze wel goed in het BIOS. Er moet toch volgens mij iets softwarematigs aan de hand zijn. Ik zoek verder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik heb het probleem opgelost. De software van mijn USB flash disk heb ik er af gehaald en zie alle stations zijn weer goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik meende al dat het ietssoftwarematigs moest zijn, maar dit vind ik wel uiterst vaag... Hoe kan een usb driver dit probleem nou veroorzaken :-? :-? Maar goed, het probleem is weg en daar gaat het om :P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen