Ga naar inhoud

DL-DVD+R niet compatible?


Aanbevolen berichten

Voor het eerst heb ik een film op een DL-schijf gebrand. Omdat Nero (laatste versie) een waarschuwing gaf dat een bepaalde code van de schijf (Traxdata/Ritek) niet werd ondersteund adviseerde Nero de dataverificatie aan te te zetten c.q. uit te voeren. Dat advies heb ik opgevolgd en het brandproces + verificatie zijn vervolgens goed verlopen, aldus de afsluitmelding van Nero. In de brander, een Samsung TS-H552B, wordt de film perfect weergegeven en alle opties functioneren. (Mijn computer-DVD-speler ondersteund geen DVD+R, DVD+RW en dus ook zeker geen DVD+R DL.) In mijn stand-alone DVD-speler (Daytek) waar ik geen weigeringen van gewend ben, wordt de DL-DVD niet herkend en krijg ik een 'No Disk'-melding. In de stand-alone in mijn slaapkamer (Mustek) wordt de DVD wel afgespeeld, maar met een in het begin niet meelopende tijdweergave (dat gebeurt pas nadat je op 'next' hebt gedrukt) terwijl de overgang van hoofdstuk naar hoofdstuk gepaard gaat met hiaten in de weergave (er wordt een klein stukje overgeslagen). Op de PS2 wordt de DL-DVD in het geheel niet herkend en gebeurt er eenvoudigweg niets, maar dan verwondert mij niet zo; de PS2 is een vrij DVD-onvriendelijk apparaat. Ik had de bewuste film eerst op twee DVD+RW's gebrand en dat werkte overal prima (niet getest op de PS2, want die slikt ook geen RW's), zij het dat er van de eerste op de tweede DVD een hiaat in de weergave zit; de vraag luidt dan ook: "Hoe kun je dat voorkomen door b.v. een stukje van het einde op de eerste DVD aan het begin van de tweede DVD te herhalen, al was het maar enkele seconden? Bij (S)VCD is dat naar mijn ervaring wel mogelijk, maar DVD (b)lijkt toch 'different cook' te zijn... Ik ben erg benieuwd naar reacties op deze ondervindingen en vragen en dank daarvoor alvast van harte.
Link naar reactie
[quote:6b429c9e2d]In de stand-alone in mijn slaapkamer (Mustek) wordt de DVD wel afgespeeld, maar met een in het begin niet meelopende tijdweergave (dat gebeurt pas nadat je op 'next' hebt gedrukt) terwijl de overgang van hoofdstuk naar hoofdstuk gepaard gaat met hiaten in de weergave (er wordt een klein stukje overgeslagen).[/quote:6b429c9e2d] Mischien dat de stand-alone een te kleine buffer heeft, zodat ie met de scene overgang wat schokt/overslaat. of mischien een andere/beter merk media gebruiken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...