anoniem Geplaatst: 17 oktober 2004 Delen Geplaatst: 17 oktober 2004 Van het ene op het andere moment geeft m'n Sony DRU 500 (met ge-upgrade firmware) 2- speed dvd-brander bij m'n 'vaste merk' dvd-r's de foutmelding, dat 'ie er niet mee kan branden, omdat het medium-type niet klopt. Bij een ander type dvd-r (van hetzelfde merk overigens) kan ik wel gaan branden, maar krijg ik aan het eind van de sessie de foutmelding 'write error' en 'Could not perform end of Disc-at-once'. De dvd is vervolgens onleesbaar. Bij mijn weten heb ik niks veranderd in de Nero-instellingen. Overigens kreeg ik een diashow met Ulead DVD Picture Show 2 wel op dvd gebrand (hoewel niet alle functies werken, dus helemaal jofel is het daar ook niet). Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 Als het apparaat veel gebruikt is, misschien tijd voor een reinigings-beurt? Optische deel moet mooi schoon zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 wat verteld de filmware lijst over je gebruite media???? dat ben je veregeten te vertellen bij elke upgrade veranderd vaak ook de ondersteuning van media hetzij positief hetzij negatief.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2004 Bedankt voor jullie reacties. brander schoongemaakt met lens cleaner. dvd's blijven onbruikbaar. Firmware-lijst gecheckt en daar staan m'n dvd's (Nashua) inderdaad niet bij, maar dat stonden ze voor de upgrade van de firmware ook niet en toen werden de dvd's ook gewoon goed gebrand. De problemen ontstonden echt van het ene op het andere moment en maanden nadat ik de firmware ge-upgrade had. Check-drive van sony er op losgelaten en die geeft geen problemen. Weet het ff niet meer. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2004 mischien een kleinde aanvulling de cd's zijn in de lijst zelden met merknaam genoemd maar vrijwel altijd met fabrikant en type en batchnummer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2004 staat op mijn spindle alleen maar Nashua en 'assembled in EC', kan niet terugvinden, waar en door wie ze gemaakt zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2004 Download DVD Info Pro (freeware): [url]www.dvdinfopro.com[/url] Hiermee kun je oa zien van welke fabrikant de dvd's komen als je de media check doet, misschien blijkt dan dat de dvd's die niet werken van een andere fabrikant komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 ook de tool die standaard bij de retail versie van Nero word geleverd kan je alles verteleen waar en door wie een cdr, cdrw, dvdr, of dvdrw gemaakt is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen