anoniem Geplaatst: 1 september 2004 Delen Geplaatst: 1 september 2004 Ik zat is te denken, is het mogelijk (en met welke software eventueel) (Heb adobe audition) om een vinyl LP/Single naar DVD-A/Audio DVD over te zetten met 16/24 48/96 khz in plaats van 16 bits 44.1 KHZ als CDA? Heeft iemand dit al eens gedaan? Hoe was de resultaat? Ik hoor graag ook andere tips als je die hebt. Taco. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2004 Je hebt iig een geluidskaart nodig die met een samplerate van 48/96 kan opnemen. (Die simple dingen kunnen dat niet) Daarnaast vraag ik me af of dit verschil wel daadwerkelijk hoorbaar is (stukje gelezen in computertotaal van september over mp3 tjes ?) Probeer het eens, neem eerst het stuk op in cd kwaliteit en daarna in de audio dvd kwaliteit en speel ze af op je koptelefoon (een goede geluidskaart en koptelefoon is wel noodzakelijk) Laat je weten of je het verschil kan horen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2004 Verschil hoor je toch niet, neem maar gewoon op in 44khz 16b. Scheelt je geld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2004 [quote:d47b2c565a="Johnny321"]Verschil hoor je toch niet, neem maar gewoon op in 44khz 16b. Scheelt je geld.[/quote:d47b2c565a] Ja dat denk ik ook, en ik heb ook niet zo een dure geluidskaart en dat wil ik ook niet uitgeven, (puur overkill). Groetjes Taco Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen