anoniem Geplaatst: 12 augustus 2004 Delen Geplaatst: 12 augustus 2004 Is het mogelijk om van een oude cdrom speler een cdspeler te maken zonder een heel moederbord, geluidskaart, processor, geheugen en weet ik wat nog meer behalve een voeding en een cdrom drive? Zo ja waar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2004 Een cdrom drive heeft geen bedieningstoetsen (play rev fw) en ontvangt zijn instructies via data op de ide connector. Lijkt mij dus niet mogelijk om op eenvoudige wijze het apparaat aan te sturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 is niet helemaal waar.. ik heb een oude (3 jaar) cdrom speler.. gebruik al een tijd als cd speler slaatr anmelijk niet over enzo... hoe doe je dit? simpel.. op de vrookant zie je vaak een plauy knop zitten en daarnaast een knop om een nummer verder te gaan.. je kan niet doorspoelen ofzo en ook niet regu naar een vorig nummer gaan maar het werkt wel.. gewoon kabeltje on koptelefoon uitgang prikken en in dan in je versterker (met een jack tulp bijv.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 [quote:9cee9ae7db="RobertoAL"]gewoon kabeltje on koptelefoon uitgang prikken en in dan in je versterker (met een jack tulp bijv.)[/quote:9cee9ae7db]Idd, en natuurlijk aansluiten op een voeding. Moet je even op de speler checken of ie 5V of 12V DC nodig heeft. Dan kun je 'm evt. op een adapter ipv een PC voeding aansluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 zijn cd-rom spelers niet altijd 12v? zo nee, hoe kan je dat dan zien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 [quote:f985ebe214="RobertoAL"]zijn cd-rom spelers niet altijd 12v? zo nee, hoe kan je dat dan zien?[/quote:f985ebe214]D'r zit vaak een zilveren sticker bovenop de behuizing waar dat op staat. Zou best kunnen dat dat idd altijd 12V is, maar ik zou het even checken (dat zie je meteen als je 'm in je handen hebt). Verder moet je erop letten dat een evt. adapter voldoende stroom kan leveren; als op de CD-ROM speler staat dat ie 500mA@12V is, dan moet je 'm niet aan een 200mA@12V adapter hangen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen