Ga naar inhoud

Waar koop of download je (gratis) ebooks?


Aanbevolen berichten

Boeken op een e-reader zetten is vrij eenvoudig. Op welke plek kun je (gratis) ebooks vinden of kopen? We zetten hieronder wat mogelijkheden op een rijtje.

ereader.thumb.png.88118ae9c554537f81eacdc44623bae0.png

Afhankelijk van wat voor e-reader je hebt, moet je kiezen voor een specifiek ebook bestandstype. Zo kun je een Kindle, epub of pdf bestand aan je e-reader toevoegen. Lees daarom eerst goed welke type bestand past bij jouw e-reader. Via onderstaande mogelijkheden zijn altijd gratis (en soms betaalde) ebooks te downloaden.

  • Amazon Kindle store - alleen Kindle bestanden
  • Google Play Store - alleen epub of pdf bestanden
  • DBNL.nl - epub bestanden
  • Project Gutenberg - zowel epub als Kindle bestanden
  • Manybooks - zowel epub, pdf als Kindle bestanden
  • Feedbooks - zowel epub, pdf als Kindle bestanden

Wil je een meer uitgebreide lijst met websites voor ebooks, lees dan ons hele blogartikel.

Waar haal jij je ebooks vandaan?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Even een andere vraag. Wat nou als je een e-book hebt gekocht, geheel legaal uiteraard. Maar je hebt ondertussen gewisseld van e-reader en dat boek kan je daar op niet meer openen! Of je wil het boek ook op je smartphone of tablet kunnen lezen want je hebt niet altijd je reader bij je.

[Ik weet dat ik hiermee dicht bij een juridisch punt kom wat de nodige discussie kan los maken.]

 

En een andere vraag is welke reader lezers gebruiken, wat ze er goed/minder goed aan vinden en waar zouden ze op letten als ze een nieuwe reader zouden kopen. Leuk onderwerp voor Kieskeurig.

Zelf gebruik ik een zoveelstehandse Icarus zonder enige vorm van luxe. Ik moet er zelfs nog een los lampje bij aan zetten!!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...