Ga naar inhoud

DVD speler werkt niet


Aanbevolen berichten

als ik een cd in mijn DVD-speler in mijn computer doe, krijg ik de volgende melding "plaats een ander geschikt medium in station X" dus ik kan niks afspelen of installeren. ik heb de speler al een keertje bij hardware verwijderd maar dat helpt niet. ik heb een liteon DVD speler en heb de driver een keertje proberen te vernieuwen. (dus ik heb misschien een verkeerde driver,firmware geinstalleerd) als het het aan de driver ligt, hoe kan ik deze verwijderen,kan niet teruggezet worden naar de vorige stuurprogramma. wie heeft er voor mij een oplossing en als het ergens anders aan kan liggen, graag ook jullie reactie bvd Hans
Link naar reactie
  • 3 weken later...
hallo pruuk ik heb ook een probleem gehad met een liteon dvd na een firmware upgrade zie: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=120947&highlight=ltd163 Zoals ik het van jou begrijp, wordt je speler nog wel herkend door je systeem, dus kun je overwegen om een nieuwe firmware upgrade te doen. Zie: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?category=1&manufactor=17 Je moet er wel rekening mee houden dat een firmware upgrade altijd voor eigen risico (geen garantie meer etc.) is. Je drive kan dus onherstelbaar beschadigt raken, zoals bij mij het geval was. Maar aangezien jouw drive het nu ook niet meer doet, kun je het risico wel nemen lijkt mij. Een nieuwe heb je tegenwoordig voor +/- 30 euro. Suc6
Link naar reactie
[quote:559f4d0448="rev"] http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?category=1&manufactor=17 Je moet er wel rekening mee houden dat een firmware upgrade altijd voor eigen risico (geen garantie meer etc.) is. Je drive kan dus onherstelbaar beschadigt raken, zoals bij mij het geval was. [/quote:559f4d0448] Als je officiele firmware gebruikt die door je fabrikant is goedgekeurd, dan vervalt de garantie niet.
Link naar reactie
hallo Johnny, ik heb net even de firmware voor mijn plextor brander gecheckt. Er bleek een nieuwe versie te zijn. Toen ik die ging installeren kreeg ik eerst een venster met daarin de volgende tekst: (kan helaas geen schermafdruk bijvoegen) ------------------------------------------------------------------------------------- PX-708A Firmware 1.07 - Welcome ------------------------------------------------------------------------------------- DVDR PX-708A FIRMWARE Version 1.07 ******Notice************************************************** PLEXTOR DVD+/- R/RW Driver Firmware Update Program This program can update the firmware for the PLextor DVD +/- R/RW Drive, model PX-708A PLEXTOR DOES NOT, AND CANNOT, WARRANT THE PERFORMANCE OF, OR THE RESULTS YOU MAY OPBTAIN BY USING THIS SOFTWARE. AT NO TIME WILL PLEXTOR BE LIABLE FOR ANY DAMAGES INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, LOST PROFITS OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, EVEN IF PLEXTOR HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES, OR FOR ANY CLAIM BY ANY OTHER PARTY. ************************************************************* CAUTION! please close any other software application(s) that are running, and eject any disc that may be present in the DVD +/- R/RW drive you wish to update. ------------------------------------------------------------------------------------- PLEXTOR Copyright (C) 2003 Plextor Corporation Bij plextor dus wel degelijk voor eigen risico! Het lijkt mij dus goed om dan vooraf even te checken hoe e.e.a. geregeld is voordat je de update doet. :D Ik kan mij er overigens ook wel in vinden. Want stel bijv. dat je net een update aan het doen bent, en je systeem crasht/ stroom valt uit etc. Dan zou je drive stuk zijn en zonder dat de fabrikant daar dan schuld aan heeft gehad!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...