Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Nou ik neem aan dat dat mobo wel 5.1 geluid ondersteunt, dus ik ga ff uit van zo'n 5.1 setje (wel zo leuk voor dolby surround bij films): Wat veel verkocht wordt zijn setjes van Logitech, Creative en Philips, maar zelf ben ik meer weg van Labtec, omdat ie hetzelfde biedt (hoog rendement, zegt meer als een hoog vermogen) voor een lagere prijs. De Labtec Arena 675 (5.1) kost: http://www.tweakers.net/pricewatch/69773?Landfilter=Benelux Maar klankkleur en design zijn erg persoonlijk ... als ik jou was zou ik gewoon 's naar een winkel gaan met een ruime keus en daar 's een paar setjes beluisteren. De complete lijst (De Logitech Z-640 (5.1) ziet er ook wel vet uit eigenlijk :P) : http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/451//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux KOOP IN IEDER GEVAL GEEN TRUST!!!
Link naar reactie
Ik heb op de HCC dagen voor €40 een creative inspire 4400 (4.1) gekocht. Lekker goedkoop en beter dan van die kleine boxjes. (vooral de bas mis je dan toch) Als je niet echt zo'n geluidskwaliteit freak bent is dit goed genoeg. (dus een goedkoop 5.1 setje van creative) Ik zelf vind btw wel dat de kwaliteit van dit zetje te laag is, maar wat wil je ook voor zo'n prijs. Logitech heeft ook hele mooie setjes.
Link naar reactie
[quote:706bdc09e0="Obi-wan-kenobi"][quote:706bdc09e0="Comp-Freak"] Lekker goedkoop en beter dan van die kleine boxjes. (vooral de bas mis je dan toch) [/quote:706bdc09e0] De bas komt natuurlijk uit de subwoofer ... :wink: En de kwaliteit zit 'm met name in een goede scheiding van het hoog, midden en laag. 8)[/quote:706bdc09e0] Weet ik. Maar waar ik ff op doelde was dat doordat je met die subwoofer een groter bereik krijgt, en dan vooral dus de wat lagere frequenties, je een hele verbetering hebt t.o.v. die kleine 2.0 setjes. Ook is het voordeel dat de satellieten betere hoge tonen produceren dan zo'n 2.0 setje.
Link naar reactie
Ow, zeg dattan ... :wink: Maarre, ik ken toch geen 5.1 setje zonder subwoofer, dus het is een beetje irrelevant denk ik. Anyway, wat ik al eerder zei: Luisteren is weten. Comp-Freak heeft een goed punt wat betreft een evenwichtig frequentiebereik. Te weinig bas is niet leuk, maar teveel bas is ook niet mooi. Ik vind de tonen van de Labtec Arena 675 (5.1) persoonlijk zelf erg mooi, maar die van de Logitech Z-640 (5.1) zullen ook wel aanspreken. Luisteren doe je dus zonder extra klankkleur toe te voegen. Neem desnoods je favoriete muziek-DVDtje mee naar de winkel en zet die softwarematige equalizer op flat bij het luisteren.
Link naar reactie
[quote:9f04db72dd="MichelG"] Ik heb thuis ook de logitech z 640 en hier komt best wel goed geluid uit. Ik moet alleen zeggen, er zit een beste subwoover bij. Er komt dus aardig wat bass uit. Hier moet je alleen wel van houden. Maar het klinkt in ieder geval zeer goed vind ik. 8) [/quote:9f04db72dd] Een vette bass op z'n tijd moet ook kunnen toch? Anders klinken die gabber-mp3's niet cooool :P Ff serieus: Een flinke basopbrengst is juist mooi, als het ook nog allemaal maar goed klinkt als je die bass wegdraait als je het niet wilt horen ... (of als de buren willen slapen) ... 8)
Link naar reactie
[quote:a118f014d1="Obi-wan-kenobi"][quote:a118f014d1="gerben"] Ja, dat is een heel andere set. Dat streepje maakt een wereld van verschil. ;) [/quote:a118f014d1] Niet te verwarren met de Z 640 (met spatie) ... :P[/quote:a118f014d1]Hoezo, zit daar verschil tussen? Volgens mij is Z640, Z-640 en Z 640 hetzelfde :wink: En overigens kun je de bas wel instellen, maar niet erg veel. Ik heb hem altijd op z'n laagst staan, dat is voor mij meer als genoeg. :wink: Maar het is een mooi setje, dat is zeker. :P
Link naar reactie
[quote:6f8af8aff1="Comp-Freak"]Let wel goed op dat de subwoofer een behoorlijk vermogen heeft. Ik heb de een 17 watt baskast en ik dacht 6 watt sattalieten, maar bij een wat hoger volume kan de baskast de hoge tonen niet meer bijhouden.[/quote:6f8af8aff1] en wat is dan een behoorlijk vermogen voor een subwoofer?
Link naar reactie
[quote:1d4fb79480="Comp-Freak"] Let wel goed op dat de subwoofer een behoorlijk vermogen heeft. Ik heb de een 17 watt baskast en ik dacht 6 watt sattalieten, maar bij een wat hoger volume kan de baskast de hoge tonen niet meer bijhouden. [/quote:1d4fb79480] Vermogen zegt trouwens meer over het stroomverbruik dan over geluidsopbrengst. Het gaat meer om rendement, uitgedrukt in het aantal dB op een bepaalde afstand op bepaalde frequenties.
Link naar reactie
[quote:3f73287dd0="Obi-wan-kenobi"]Vermogen zegt trouwens meer over het stroomverbruik dan over geluidsopbrengst. Het gaat meer om rendement, uitgedrukt in het aantal dB op een bepaalde afstand op bepaalde frequenties.[/quote:3f73287dd0] Ook daar ben ik het volledig mee eens. Ik ga zelf ook niet uit van het aantal watt, maar dit was slechts ter indicatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...