anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Delen Geplaatst: 24 december 2003 Korte maar moeillijke vraag (toch voor mij). Is het mogelijk om te weten als een *.srt (of een ander ondertitel bestand) 23.975 of 25 of 29 frames per seconde haalt? Groeten schumi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Kan je je vraag misschien nog op een andere manier formuleren? Want ik vat em niet helemaal... :D Een .srt-bestand is niets anders dan een lijst met tijden en teksten (ondertitels dus) die op die tijden moeten worden weergegeven in een film. Een .sub-bestand, die gebruikt frames ipv tijden om aan te geven wanneer er wat moet worden weergegeven. Als je een .sub-bestand naar een .srt-bestand wilt converteren, moet je dus aangeven om hoeveel frames per seconde het gaat, omdat de tijden dan afhankelijk zijn van het aantal frames per seconde. Bedoel je zoiets?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 is gewoon het volgende, ik heb hier een ondertitel staan maar ik weet niet om hoeveel frames per seconde het gaat. Dus zou ik dat willen weten maar hoe kan ik dat nu weten? greetz schumi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Tja, dat weet je dus niet totdat je ze onder de desbetreffende film plaatst. Als de film bv 25 fps is en de ondertitels lopen te snel, is het 23.976 fps, lopen ze te langzaam 29 fps. :D Je kunt ze dan synchroom laten lopen met een programma als bv Subsync. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Als ze niet synchroon lopen, hoeft dat trouwens niet altijd aan de fps te liggen, soms zijn er van een film meerdere rips in omloop die elk weer aparte ondertitels nodig hebben... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 ok, bedankt voor de info. greetz schumi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Een handig programma voor de conversie NTSC <=> PAL voor ondertiteling is "Subtitle Tool". Als de ondertiteling dan nog niet synchroon loopt met de film kun je altijd nog met Subsync aan de slag! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen