anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Delen Geplaatst: 20 december 2003 Ik heb een plextor 708a. Het branden van dvd's gaat perfekt maar ik heb maar 1 brandsnelheid ter beschikking nl 2.4x(3.312 kb/s) onder Nero. normaal heeft deze toch snelheden van 8x ; 4x. Wanneer ik hem op gewone cd-r's branden zet geeft hij wel de veschillende snelheden aan. weet iemand hoe ik dit moet oplossen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2003 Nero past de snelheid aan aan de gebruikte schijven en aan de gebruikte configuratie. Dus of betere kwaliteit schijven gebruiken of zorgen dat je PC sneller wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2003 Brandsnelheden kunnen idd worden beinvloed door het merk schijfje in combinatie met een DVD brander. Het beste is proberen te vinden wat 'beproefde' merken zijn met juiste brandsnelheden. Branders kunnen overigens ook vaak worden geflashed met nieuwste firmware om zo betere ondersteuning te geven aan meerdere merken DVD schijven. Je kunt eenvoudig zien welke firmware je nu hebt onder Nero: Start Nero: recorder---> recorder kiezen.Achter "revisie van Firmware" kan je de huidige versie lezen. Mocht je willen flashen (iets waar je goed over na moet denken want terugflashen gaat niet) gebruik dan alleen originele firmware van in jou geval Plextor zelf, anders vervalt je garantie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 Bedankt voor de reacties al maar ik denk niet dat dit de oplossingen zijn. Ik heb de laatste firmware 1.03 en heb dvd schijfjes van plextor zelf. Wanneer ik bij nero in het submenu van branden ga kijken kan ik maar kiezen uit 1 snelheid,dan zit er nog geen dvd schijfje in de schrijver. Als ik dan de meegeleverde cd met de software gewoon in de schrijver leg verandert de snelheid in het submenu naar 4,1x(.....) en 5,1x(....). Ik denk precies dat het probleem ergens bij nero ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 [quote:732306dec7="astra"]van plextor zelf. Wanneer ik bij nero in het submenu van branden ga kijken kan ik maar kiezen uit 1 snelheid,dan zit er nog geen dvd schijfje in de schrijver. Als ik dan de meegeleverde cd met de software gewoon in de schrijver leg verandert de snelheid in het submenu naar 4,1x(.....) en 5,1x(....). Ik denk precies dat het probleem ergens bij nero ligt.[/quote:732306dec7] Probleem ligt niet bij Nero maar bij jouw :wink: Zoals de anderen al hebben gezegd, Nero bepaald het aan het schijfje dat erin zit. Geen schijfje erin, dan weet ie het ook niet. :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 Het probleem is opgelost en lag wel degelijk aan Nero 5.5. Ik heb nu een demoversie van Nero 6 en alles werkt perfect. Hij schrijft probleemloos 8x. Toch allemaal bedankt 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen