anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Delen Geplaatst: 23 november 2003 Wanneer ik de cd-write lade in mijn pc eruit wil laten komen, druk ik op het betreffende knopje (onder de lade) en na vele keren drukken komt het er uit of soms helemaal niet. Ook via NERO (lade uitwerpen) lukt het niet. Wat nu? Heb ik hier te maken met een mechanisch of software probleem? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Start je PC es op met je bootdiskette en probeer het dan ook. Als het dan wel wil, is het een software probleem. Heeft 'ie dan nog dezelfde kuren, dan moet het wel een mechanisch probleem zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Toen mijn oude CDromspeler doodging had hij ook van die streken: niet reageren op de ejectknop en dan soms na een tijdje snel achterelkaar open en dichtgaan. Wat je wel nog kan proberen: Bij een speler met lade zit er vaak een klein gaatje in het front onder de lade; als je met 'n klein pinnetje hierin duwt gaat het laatje open (bij m'n plextor was 'n speciaal pinnetje meegeleverd, maar zal ook wel met een tandenstoker gaan). Als het 'n puur mechanisch probleem is, doet hij het misschien weer als je 'm zo eens handmatig opendoet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 ja ik heb ook het zelfde probleem, maar alleen als er een cd inzit dan doettie het niet :( :-? ik weet ook niet hoe dat komt.. na een tijdje komt hij er wel uit als ik op cd uitwerpen druk ergens.. maar dus niet op het 'desbetreffende knopje':P :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Als een bestand op de cd nog niet is vrijgegeven door het proces wat het gebruikte, dan is de lade geblokkeerd. Je kunt eens, onder taakbeheer, kijken welke processen er dan aktief zijn (als die lade weer eens niet open wil), en die één voor één uitschakelen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen