anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Delen Geplaatst: 10 november 2003 Beste, Ik heb al een tijdje een DVD brander doe er nog weinig mee omdat ik pas sinds kort een goed programma vond waarmee ik lekker kan branden. Alleen heb ik een vraag wat is nu het voordeel van een - brander of wat is het nadeel. En welke soort brander kan je het beste kopen... En wat is daar dan het voordee/ nadeel van?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Het beste een brander die beide formate aankan. Dan heb je de minste problemen. Ik gebruik -R voor data die te lezen moet zijn op pc's en +R voor mijn DVD speler. Mijn DVD speler voelt zich prettig bij +R en mijn pc's hebben minder moeite met -R. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 En als je DVD-spelers totaal geen problemen hebben met zowel DVD+R en DVD-R dan kan je ook nog eens kiezen voor het op dat moment voordeligste formaat (vaak op dit moment nog steeds DVD-R). Dus nog een extra argument voor een DVD+/-R brander. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 DVD-R wordt door de meeste tafelmodellen zonder problemen gelezen (DVDR is trouwens een standaard, DVD+R niet). Als je even rondkijkt bij de fabrikanten van DVDR tafelmodellen, dan is de toestand kompleet verschillend van de PC-branders. JVC: DVDRAM, DVD-RW, DVD-R Sony: DVD+RW, DVD-RW, DVD-R Panasonic: DVDRAM, DVD-R Philips: DVD+RW, DVD+R Slechts één producent die DVD+R ondersteundt, wat betreft rewritable media, lijkt de strijd nog verder tegaan, en gezien het geweldige succes van DVDRAM in de VSA en Japan, zou deze hier ook wel eens de standaard kunnen worden. Eddy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ik wil even inhaken op de vraag, van + of -. Loop zelf ook rond met aankoop plannen voor een dvd brander. Maar de DVD films die je in de winkel koopt is dat een + of een - en hoe kan je dat zien? Wat dit betreft ben ik nog volkomen een leek op dit gebied. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Hier wil ik even op inhaken. Volgens DVD±R/W Compatibility list wordt dvd+r nog het beste ondersteund door de tafelmodellen. Zoek je tafelmodel op in deze lijst en koop een dvd±r brander, dan zit je altijd goed. http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers De gekochte dvd's in de winkel zijn dvdram (geperst) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 [quote:826a4c97d2="Rob The Great"]Ik wil even inhaken op de vraag, van + of -. Loop zelf ook rond met aankoop plannen voor een dvd brander. Maar de DVD films die je in de winkel koopt is dat een + of een - en hoe kan je dat zien? Wat dit betreft ben ik nog volkomen een leek op dit gebied.[/quote:826a4c97d2] Wat je koopt in de winkel is DVD, een standaard die 100% gelijk is aan DVDR. Eigenlijk bestaat DVD-R niet, het betreft hier gewoon DVD Recordable. Simpel gezegd; DVD = DVD-R DVD+R wijkt af van deze standaard. De reden waarom DVDR door sommige players niet gelezen kan worden, is de lagere reflectiegraad van het medium, was trouwens vroeger ook zo met zelf gebrande muziek CD's. DVD+R heeft de beide nadelen: minder reflectie en afwijkende standaard. [u:826a4c97d2]Copymaster[/u:826a4c97d2]; wat je koopt is helemaal geen DVDRAM, maar gewoon DVD. DVDRAM is een herschrijfbaar medium. Eddy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen