Ga naar inhoud

Goed programma om dvd te kopieeren

Aanbevolen berichten

[quote:dedd6362af="lkruysse"] ik vond het niet echt fantasties, want als ik het dan met nero brand dan doet hij het niet in de dvd speler en de computer. Alvast bedankt, Lex[/quote:dedd6362af] Dan doe je toch echt wat verkeerd,DVDshrink is 1 van de betere progs op dit gebied, sleep je wel alle bestanden die DVDshrink aanmaakt naar de Video_TS folder????
Link naar reactie
Hoi Lex, Een erg goed en makkelijk kopieer programma dat je kunt gebruiken is: [u:c45a34c292][b:c45a34c292]DCS DVD Copy Suite[/b:c45a34c292][/u:c45a34c292] het kopieert je film 1:1, m.a.w. een DVD 9 wordt in zijn geheel (indien gewenst met alle menu's) overgezet naar je DVD schijfje. Met een paar klikken, en 1 1/2uur verder, rolt je DVD uit je brander, zonder zichtbaar kwaliteitsverschil. Ik heb al heel wat programma's getest, maar deze is voor mij nummer 1 Succes[color=indigo:c45a34c292][/color:c45a34c292]
Link naar reactie
Le Mas, Je praat eerste over 1:1 kopie van DVD9 (wat helemaal niet op 1 DVD R past!), en even later praat je over "zonder zichtbaar kwaliteitsverschil". Dan mist een beetje de logica.... Als basis gelden volgende methodes afhankelijk van wat je uiteindelijk wil. #1 100% kwaliteit film, passende op 1 DVD. Dan zul je de extra e.d. weg moeten laten. #2 100% kwaliteit film en al het extra. Dan moet je het op 2 DVD's zetten. #3 Alles moet op 1 DVD passen, inclusief extra's. Dan zul je kwaliteit van de film moeten inleveren, afhanleijk van de grootte van de extra's. Deze flexibiliteit word geboden met de methode die beschreven is op de reeds door mij vermelde url. http://www.sectie.be/dvd2dvdr/hoe.htm
Link naar reactie
[quote:b2948d4c14="Gerard Timmers"] Deze flexibiliteit word geboden met de methode die beschreven is op de reeds door mij vermelde url. http://www.sectie.be/dvd2dvdr/hoe.htm[/quote:b2948d4c14] Wat ik bij deze beschrijving mis is het volgende: Indien je met DVDshrink een re-author doet en je kiest voor alleen een DTS-audiospoor, dan kan dit in sommige dvd-spelers een probleem geven. Het hoeft immers niet het standaard audio-spoor te zijn en een menu om voor DTS te kiezen is er niet. Veel dvd-spelers pakken het aanwezige audio-spoor als default, echter niet alle dvd-spelers doen dit. Het zelfde geldt natuurlijk voor de populaire kinder/tekenfilms, deze zijn vaak engels en nederlands gesproken (bijv. The Lionking). Indien je de re-authored met alleen het nederlandse geluidsspoor, kan dit in sommige dvd-spelers problemen opleveren omdat dit niet de standaard geluidsspoor is, op de originele dvd krijge je bij het opstarten de keuze tussen nederlands of engels, maar als je een re-author doet, krijg je dit keuze menuutje niet......Even een punt van aandacht wat in een hoop beschrijvingen ontbreekt.
Link naar reactie
Hoi Gerard, Misschien was ik onduidelijk, natuurlijk kies je voor een 1:1 kopie voor de optie "compress"DVD" tenminste als je wil dat je 3 uurs film op 1 DVD r past. Natuurlijk kun je ook nog kiezen om al het overbodige: menu's, subtitels etc. weg te laten. Wat ik eigenlijk wil benadrukken en wat me zelf zo verbaast is dat een kopie met behoud van alle menu's en extra's: beeld - en geluidskwaliteit van het kopie, vrijwel niet onder doet van het origineel, en daar gaat het tenslotte uiteindelijk toch om nietwaar? groet,
Link naar reactie
Hoi Gerard, Misschien was ik onduidelijk, natuurlijk kies je voor een 1:1 kopie voor de optie "compress"DVD" tenminste als je wil dat je 3 uurs film op 1 DVD r past. Natuurlijk kun je ook nog kiezen om al het overbodige: menu's, subtitels etc. weg te laten. Wat ik eigenlijk wil benadrukken en wat me zelf zo verbaast is dat een kopie met behoud van alle menu's en extra's: beeld - en geluidskwaliteit van het kopie, vrijwel niet onder doet van het origineel, en daar gaat het tenslotte uiteindelijk toch om nietwaar? groet,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...