anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Delen Geplaatst: 24 september 2003 Wil eigen videofilms na montage opslaan op DVD. Is hierbij kwaliteit DV te bereiken en zo ja met welke dvd recorder Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2003 Het ligt hem niet zo zeer aan de dvd brander denk ik... maar aan de software die je gebruikt. [i:62ddebfe3b]Ik gebruik bijv.om te monteren,[/i:62ddebfe3b] Pinnacle studio 7 Om te renderen van avi naar mpeg, TMPGEnc [i:62ddebfe3b]En dan dvd brandklaar maken met,[/i:62ddebfe3b] TMPGEnc DVD Author [i:62ddebfe3b]Ik brand het geheel met,[/i:62ddebfe3b] Nero 6.11 suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Ja ik deed dat ook met Pinnacle studio 7, maar die heb ik geupgraded naar studio 8. De MPG kwaliteit van studio 8 is geweldig, en daar laat ik nero 5.510 vcd's van maken. (standalone dvd speelt geen svcd af) Op mijn breedbeeld zit het er nog behoorlijk goed uit! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 DVD (MPEG2) zou minder van kwaliteit zijn als DV. Zelf zie ik daar geen verschil tussen en al zeker niet op TV. Als je DVD-speler met s-video rechtstreeks op je TV kan worden aangesloten, dan is het beeld echt haarscherp. Ik gebruik meestal TMPGenc om om te zetten naar MPEG2/DVD-formaat en Ulead DVD Moviefactory 2 voor DVD autohoring en het branden. TMPGenc kan trouwens weleens de mist in gaan met de synchroniteit van het geluid. In dat geval sleep ik de AVI rechtstreeks in DMF2 en laat het dan bij het branden omzetten. Prima resultaat. Wim. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Ik gebruik TMPGEnc plus 2.5. Het enige nadeel dat TMPGEnc heeft, vind ik, is dat hij er erg lang over doet om het om te zetten naar mpeg. Als ik een film (avi) van ongeveer 710000kb om wil zetten naar mpeg doet hij daar ongeveer 5 uur over. Weet iemand of er misschien een programma is dat sneller werkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Kwaliteit kost tijd (met die trage pentium 4-processors :wink: nog steeds). TMPGEnc plus 2.5 is een van de betere programma's voor de *.avi -> mpeg conversie, sneller dan 5 uur (afhankelijk van processor) kan zeker maar gaat ten koste van kwaliteit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2003 CinemaCraft Pro doet het sneller maar tegen een prijs, $2000 om precies te zijn.... Als je in TMPGenc geen noise reduction gebruikt en de motion estimation op motion estimate search of normal zet gaat het ook sneller, natuurlijk ten koste van de kwaliteit.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2003 beetje duur, dat programma. Dan kan ik net zo goed de originele dvd's kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2003 nah nero doet dat bij mij in zo'n anderhalf uur van avi naar mpeg2 omzetten ... 700 mb ( niet aan te raden wegens kwaliteits verlies, beter dan 2 x 350 naar 2 x 700 ) heb je wel die mpeg2 plugin nodig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2003 Ik moet ze wel eerst omzetten naar mpreg, anders brand hij ze niet (mijn brandprogramma is Easy CD Creator 5 platium) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen