anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Delen Geplaatst: 10 september 2003 Hallo, a.s vrijdag komt er een concert van iron Maiden op Omrop Fryslan. Dit is van Waldrock 2003 waar ik zelf ook bij ben geweest. Nou wou ik dit concert graag opnemen, maar nu op de pc ipv cassettebandjes :) heb al even geprobeert om wat op te nemen. dit is gelukt met een Creative Soundblaster Live 5.1 via de microfoon ingang. De radio is van DENON, goeie kwaliteit dus. Ik heb een geluidsfragment met nog een beetje ruis erin. heb het opgenomen met het programma GOLDWAVE. Ligt het aan dit programma dat er een beetje ruis inzit of aan de geluidskaart. Heb het ook gedaan met een on-board Soundblaster 128, maar dat was echt slecht. Hier is het bestand. ff doel opslaan als en dan renamen maar.mp3 500KB in mp3 groot en 30 seconden lang. [url]http://members.lycos.nl/watisniet/test1.test[/url] Heb hem omgezet van wav naar mp3. Opgenomen met cd kwaliteit 44.1khz en in stereo. Kunnen jullie mij helpen??[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2003 Het opgenomen materiaal klinkt niet al te best. Da tmoet veel beter kunnen. Volgens mij is de line-in meer geschikter voor zulke operaties. Ruis kun je dan vervolgens terugdringen door ff in de help van GoldWave of CoolEdit te bladeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2003 Het klinkt zo beroerd omdat het zwaar overstuurd is (overgemoduleerd) De oorzaak zit in de mic ingang die je gebruikt, die is echt niet geschikt voor het aansluiten van een radio,cd of cassette. Je moet de line-in gebruiken. Goldwave is trouwens een uitsteeeeeekend proggie, daar moet het mee lukken. Maak ook niet de fout om op te nemen in mp3. De methode zoals je het nu hebt gedaan is de correcte: eerst opnemen in pcm/cd kwaliteit en pas later omzetten naar mp3. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 Hartstikke bedankt! Het werkt nu goed! heb hem in de Line-in poort gestopt en toen was het al weer goed!! Het enigste kwaliteitsverschil wat je nu nog (bijna niet) hoort is dat het wat donkerder is dan op de radio zelf. Maar dat geeft verder niet want Iron maiden zal ook wel niet super kwaliteit zijn, omdat het opgenomen is op een festival dus dat verschil merk je toch niet! :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen