anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik heb, voor wat te leren van tv op de pc, een tv kaartje gekregen. Hauppauge winTV PCI. Het is al een oud kaartje denk ik omdat de drivers die er bij zitten niet voor win2000 zijn. (op de CD staat WinCast/TV version 1.5E). Als ik driver en app installeer dan gaat dat goed. Als ik dan wintv32 of wintv2000 op start dan zie ik even een schermpje dat zegt dat er nog geen zenders zijn opgezocht en dan hangt mijn PC. Ik lees op hauppauge.com dat het aan mijn PCI bus kan liggen(on VIA, SIS, or ALI PCI chipsets) . Hoe zie ik wat voor PCI bus ik heb? Ik heb in dit forum gezocht maar krijg zoveel hits dat ik maar een nieuw topic heb gepost. windows 2000 profesional op PIII 550 (Compaq5736) Hoe krijg de kaart aan de praat? Groeten, Ravaoo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Nou , begin es met allereerst verse drivers te halen bij hauppauge http://www.hauppauge.com/html/sw_nt.htm#driver Onderaan de pagina staat een tooltje om de oude shit eerst te verwijderen, wel ff doen voordat je het nieuwe software installeerd. Probeer de kaart in het eerste slot naast de agp kaart te plaatsen, evt wisselen van plaats wil ook nog wel eens conflicten oplossen. het is vermoedelijk een busmaster conflict en dan kan het inderdaad ook nog liggen aan busmasterdrivers (of het ontbreken daarvan),normaal gesproken haal je deze drivers op de site van de fabrikant van de chipset die op het moederbord zit. Met een Compaq zou ik eerst eens bij compaq gaan zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2003 Wel de nieuwe drivers geïnstalleerd maar niet gecleaned. Ging fout. en de nieuwe drivers geïnstalleerd en gecleaned. Ging nog steeds fout. Vannavond ga ik de kaart verplaatsen. Ik zal hier verslag uit brengen. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 Ik heb het volgende gedaan: kaart in de pci bus naast AGP bus gezet. (zou master moeten zijn) Progje gedraaid wat alle installs van hauppauge de-ïnstalleerd. Nieuwste driver geïnstalleerd (van http://www.hauppauge.com/html/sw_nt.htm#driver) ge-re-boot (voor de zekerheid) Dan krijg ik melding van nieuwe hardware en dat microsoft geen handtekening heeft en of ik wil door gaan met de install. Uiteraard door gegaan.) ge-re-boot (voor de zekerheid, het blijft microsoft) wintv2000 geïnstalleerd. Alles okay ge-re-boot (weer voor de zekerheid) En dan wordt het spannend. Ik start wintv2000. Ik krijg de melding dat hij kanalen wil gaan zoeken. Ik druk op OK maar dat gaat al niet meer. Hij zit, WEER, vast. Ik weet niet meer wat ik fout doe! Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2003 In start programmas/wintv zit een tooltje met de naam "primary" Probeer eens 1 van de verschillende andere beeld modi. Force primary zou het eigenlijk altijd moeten doen. Allow overlay geeft het beste beeld maar kan op sommige sys niet. DIB draw is ongeveer als primary mode en wil soms ook wel eens de oplossing zijn maar presteerd het slechtste beeld. Je veranderd de instelling voordat je wintv opstart. Ik raad je aan om ook eens een andere desktop kleurdiepte te proberen, bv 16 bits ipv 24 bits kleur (of juist andersom) Ps: wat voor videokaart/grafische adapter heb je? Ik lees net dat de S3 Savage 4 INcompatibel is met Hauppauge kaarten... De S3 Savage4 is de videokaart die (als ik het goed begrijp) standaart in een Compaq 5736 zit maar er schijnen ook modellen 5367 te zijn met een TNT (nvidia-Riva?) kaart... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2003 Nee he! Niet weer een probleem met de s3 savage 4 kaart. Die zit er dus in! Ik heb ook al behoorlijk wat problemen gehad om mijn tv out aan de praat te krijgen met win2000. Heb ik die eindelijk aan de gang, overigens met slecht beeld en een hoop gepruts in mijn grafische instellingen, is mijn tv kaart weer een probleem voor het s3-tje. NOOIT MEER EEN MERK PC! Ik dacht toen dat Compaq wel goed spul leverde en heb dus veel geld betaald voor een hoop problemen. De PC had toen win98 pre-install. Ik heb daar later win2000 op gezet en één en al ellende over me heen gekregen. Softpaqs van compaq werken niet op nieuwe installs van OS-en. Upgraden naar win2000 via compaq was niet mogelijk. Ik heb een prachtig multimedia keyboard wat het maar half doet. LEVE DE ALDI PC! Mijn volgende PC wordt een samesteller. Is er een omweg om het S3 probleem heen? Ik ga in iedergeval nog proberen met de andere modes. Alweer bedankt rwilligen Groeten, Ravaoo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2003 Ik denk dat er geen oplossing voor is. Ik baseer mij hierbij op deze lijst van hauppauge waarin diverse merken savage4 staan en bij allen staat IC wat incompatibel betekent. http://www.hauppauge.com/html/VGALIST.htm Maar....., er is hoop : Possible fix for VGA cards using the S3 Savage4 chipset: Try running the WinTV in DIB DRAW mode(start/programs/Hauppauge/Primary). If DIB DRAW mode still results in a lockup, then updated drivers will be necessary for the S4 chip on your VGA card. This is the link http://www.s3graphics.com to download the new Savage4 Reference drivers NOTE: it will not fix everyone. So far it has been met with success for some users. Good Luck Before installing the new driver, make sure you delete all Savage4.inf files. After installing new driver make sure the Win/TV board is in Overlay mode. Open the "Hauppauge WinTV" icon group and open Primary, then check Overlay and close. If your systems still locks up, follow these instructions below. Add a registry key to: HKEY_Local_Machine\Software\S3\BusmasterDevices\Timer\ Video Capture Application Name ie, XXXXXX.EXE)" For a Hauppauge WinTV, this would be WINTV32.EXE or WINTV2K.EXE. If you do not see the above Registry key, the new Savage4 drivers were installed incorrectly. Een hoop gedoe... Als je al meer narigheid hebt gehad is wellicht de aanschaf van een nvidia kaartje te overwegen(Gforce 3 oid), deze zijn niet zo heel duur en werken met nagenoeg alles. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Hij doet het!!! De laatste stap was "running the WinTV in DIB DRAW mode" Dus kaart naast AGP slot plaatsen Nieuwe drivers installeren via primary intellen op DIB DRAW mode Dank voor alle tips. Hardware is hard to learn! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen