anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Hey Heb een AVI film op m'n PC staan die zou ik graag op DVD zetten, het omzetten naar mpg is geen probleem maar de film hakkelt en stotterd heb het al meer gedaan en toen geen probleem, maar volgens mij heeft deze AVI/XVid Video een hogere Framrate 29 nog wat, heb al met virtualDub de film omgezet naar 25 FPS maar de film blijft stotteren/hakkelen? hoe kan ik deze film nu goed krijgen op een DVD? Alvast bedankt, mvg JC Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Waarom zou je de film omzetten naar 25 FPS? Ik zou gewoon uitgaan van de basisfilm van 29 FPS, en die met Tmpgenc (instelling natuurlijk 29 FPS) omzetten naar mpeg. Hakkelt ie dan nog? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Nope, als ik h'm zo omzet naar mpg(DVD) dan stotterd of hakkeld of slaat hij frames over ofzoiets? de film zelf in AVI is perfect maar ga ik h'm naar mpg omzetten dan wordt het niks :( heb al meer AVI's omgezet naar mpg dat ging prima die waren volgens mij dan gewoon 25 FPS of zou er iets anders niet goed zijn? weet het ff niet meer!! :( mvg JC Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 KLik met rechts op de avi en keis" eigenschappen" Op het tapblad "samenvatting" vind je de exacte framerate van de video. Indien deze 29.97 Frames/sec is dan kun je een uitstekende dvd van de video maken door het te converteren naar NTSC-DVD.(dus niet PAL-DVD) Vervolgens brand je er een NTSC dvd van. Let op: je kunt op 1 dvd niet pal en ntsc mixen, een dvd is pal of ntsc en nooit alletwee tegelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 Helaas werkt dat niet het programma TMPGEnc loopt dan vast of begint NIET? Vreemde situatie? Nog tips? mvg JC Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 De film is neem ik aan een download? (oid) Je kunt het volgende proberen: open in virtualdub en doe video/scan videostream for errors. Als ie errors gevonden heeft en hij is klaar dan save je de video, stel onder video/directstreamcopy in. dan checken of de avi wel werkt. Zo niet: de bovenstaande procedure + bij het openen van de avi een vinkje bij "popup extended open options" in het "open file" venster en dan vinkjes bij re-derive keyframe flags+open in avifile compatabilitymode.(deze methode duurt erg lang) na het openen van de file en scan for errors save je de video met video/full processing mode, onder video/compression stel je "uncompressed RGB", dit levert wel een zeer grote avi, als het te groot is kun je toch weer compressie inschakelen met bv divx 3.11-low motion op 1500 Kbs, je verliest dan wel kwaliteit. De resulterende video kun je openen in tmpg Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen