Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Er zijn verschillende soorten printers waar je uit kunt kiezen. Om het jezelf makkelijker te maken, is het goed om je af te vragen waar je de printer precies voor nodig hebt. Dit artikel helpt jou om een keuze te maken en de begrippen rondom printers beter te begrijpen.

Printer.thumb.jpg.069100018b960a160d5e603227dec6b5.jpg

Wat is een all-in-one printer?

Een printer met meerdere functionaliteiten. Je kunt er documenten mee printen, inscannen en kopiëren. Je kunt je ingescande document meteen afdrukken of als digitaal bestand opslaan en e-mailen. Dit wordt e-mail printing genoemd. Sommige all-in-one printers worden geleverd met speciale software voor je PC smartphone. Hiermee kun je diverse taken realiseren door een simpele druk op de knop.

Afdruktechnieken

Er zijn drie verschillende printtechnieken die worden gebruikt. Inkjet, laser en LED.

  • Laser - een snelle manier van printen, maar heeft wel wat opstarttijd nodig.
  • Inkjet - hierbij gebruikt de printer inktcartridges met echte inkt. Het printen gaat wat minder snel dan een laserprinter. Maar daarom is een inkjet printer ook iets goedkoper.
  • LED - een zuinige en snelle manier van printen. Nog maar weinig printers verkrijgbaar.

De functies van een all-in-one printer

  • afdrukken
  • inscannen
  • kopiëren
  • faxen
  • Automatische document feeder (printer die automatisch vellen papier oppakt om af te printen)
  • Afdrukken van een smartphone of tablet
  • Wifi

Grotere modellen hebben vaak de mogelijkheid om:

  • een stapel in te scannen of te kopiëren door documenten op het deksel te leggen. Die worden vervolgens automatisch ingelezen of gescand.
  • documenten te plaatsen en in kleur kunt inscannen.
  • afdrukken van A3
  • dubbelzijdig printen

Meer weten over printers en scanners? Bekijk dan onze printers en scanners pagina.

Wat voor printer heb jij en waarom?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ik gebruik een Samsung kleuren laser, géén all-in-one. Maar Samsung maakt tegenwoordig geen printers meer. Deze printerafdeling is overgenomen door HP.

Met HP heb ik geen goede ervaringen. In het verleden had ik een HP kleuren laserjet, maar met de komst van Windows 10  destijds, werden er geen nieuwe(re) drivers ontwikkeld voor mijn model HP printer. De oudere drivers kreeg je niet aan de praat, ook niet in "compatibiliteits-modus" Ik heb daarop HP support benadert en het verkorte antwoord was: "tja, veroudert model je moet maar een nieuwe kopen" en dat terwijl de printer nét 1 jaar oud was (!) schandalig gewoon.

Over marketing strategie gesproken zeg, pffff.

Nu kom ik wéér voor hetzelfde probleem. Ik heb dus een Samsung en dat ding doet het echt perfect, maar dat is dus nu een "incognito" HP geworden. Toner cassettes zijn dus niet of nauwelijks meer aan te komen. Ben ik blij dat ik nog nèt vóór de overname door HP een set nieuwe "eigen merk van Coolblue toner cassettes gekocht heb, die het perfect in de printer doen ? Dus zodra er een toner leeg is en die toners niet meer zijn aan te komen, of logischerwijs HP besloten heeft,.....

"tja, veroudert model je moet maar een nieuwe kopen"

Gaat het zéker een Canon worden. Ben zooooo klaar met HP en inmiddels met Samsung. Wat een aanfluiting.

Het model printer: Samsung Xpress SL-C430W

toner: pixeljet CLT Y404s (Yellow)

toner: pixeljet CLT C404s (Cyaan)

toner: pixeljet CLT M404s (Magenta)

toner: pixeljet CLT B404s (Black) 

 

Overigens, om op de vraag antwoord te geven waaróm een laser,.... ik print af en toe. En een inktjet kan niet tegen "af-en-toe" dan drogen koppen uit, of de int zelf droogt uit. en zeg nou zelf, 2 druppels inkt voor een paar blaadjes in "la la" kwaliteit, en hoevéél betaal je daarvoor ?

Daarom een laser dus. Bestand tegen langdurig "niks doen" bestand tegen intensief gebruik, toners gaan ongelofelijk lang mee, dus duurzaam, stuk goedkoper in vergelijking met inktjet, en kwaliteit ? ach als een 4K foto op standaard Aldi papier eruit ziet als een 4K foto zegt dat wel genoeg denk ik. En veeg eens met een vinger over een vers uitgeprint blaadje over de inkt bij een inktjet, en doe eens hetzelfde bij een laser, tja,.... hou je van artistieke kunst strepen dan ben je op dat moment het beste af met een inktjet. Een laser is dus direct droog, immers toner is al droog (poeder) en de poeder wordt letterlijk in het papier gebrand in plaats van erop gespoten zoals een inktjet dus doet.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...