Ga naar inhoud

geluid (AC97) doet het opeens niet meer


Aanbevolen berichten

Ik heb opeens geen geluid meer. In het configuratiescherm onder geluiden -> audio staat wel een voorkeursapparaat voor opnemen, maar afspelen is niet te selecteren. Ook als ik een andere geluidkaart installeer en AC97 uitzet in de BIOS houd ik dit probleem. Heeft iemand suggesties of is de boel echt stuk? Bedankt voor de reakties zover! Boxen zijn in orde. Ik heb geen Nimo Divx. Ik heb niet overclockt.
Link naar reactie
ik heb een tijdje terug een vergelijkbaar probleem gehad. Ik kijk regelmatig divx films op mijn pc. Daartoe had ik het zogeheten "nimo codec pack" geinstalleerd. Ging maanden goed, ineens 0,0 geluid meer. Toen nimo opnieuw geinstalleerd (op aanraden van een kennis die t zelfde had) en voila, het deed t weer. Wat bleek het geval: nimo (althans een van de componenten er van) had de romchip op de geluidskaart gewist. Door het opnieuw installeren van nimo werd die weer nieuw leven ingeblazen. Als je inderdaad nimo geinstalleerd hebt: opnieuw installeren, doet de geluidskaart t dan weer, direct nimo deinstalleren en nooit meer aanraken ;) Ik gebruik nu k-lite codec pack en ben zeer tevreden.
Link naar reactie
Ik maak gebruik van Windows Millenium. Het is me niet opgevallen dat het optrad na een installatie of zo. Ik download wel zeer regelmatig de beschikbare updates van Microsoft Millenium. Ook heb ik Windows MediaPlayer versie 9 draaien. Tevens recent afgeladen KaZaA Lite v2.1.0 [K++ edition] en DietKazaa v2.0 en Ad-Aware 6.0 Ik heb daarna nog normaal gewerkt met de PC inclusief geluid. Verder heb ik geen games of zo op de PC.
Link naar reactie
Bij apparaatbeheer staat netjes: "Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller" en Spelpoort-joystick onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Ook de andere kaart geinstalleerd na aanpassing BIOS. Deze gaf precies hetzelfde probleem; wel een voorkeursapparaat voor opnemen, maar niet voor afspelen. Ik tracht de oorzaak te vinden in een Registry setting, maar ben daar nog niet uit. Zoek ook op internet en zag dat iemand het zelfde probleem had na het installeren/deinstalleren van een cursus spaans. Ik heb ook enige tijd geleden een cursus spaans geinstalleerd. Die werkte goed totdat mijn geluid het liet afweten. Zou dit toeval zijn?? Ook de andere persoon heeft het probleem nog niet opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...