Ga naar inhoud

Pinnacle Studio de luxe


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pinnacle StudioDeLuxe kaart gekocht, en netjes zoals het volgens het boekje hoort(van Pinnacle) de software geinstalleerd, en daarmee ook de drivers. Dat mocht niet andersom. Nu ziet de computer bij elke nieuwe start weer de nieuwe hardware, oa. firewirepoort, overlay huppelepupAE4 van pinnacle en PCI bridge to PCI. Als ik dan op installeren klik, krijg ik na de gebruikelijke schermen te zien, in een laatste scherm, dat de installatie is mislukt door fouten. Bij apparaatbeheer zijn er geen bijzonderheden te zien. Toch lijkt het mij dat de drivers niet goed zijn geinstalleerd, anders ziet dat ding(computer) de kaart toch niet telkens weer als nieuw? Mijn os is win 2000 SP 1 en 2, alle updates van microsoft geinstalleerd, moederbord is Abit TH7 II raid, Audigy SB kaart, Leadtek Video GF4. Heeft iemand enig idee, ik wil de kaart gaan gebruiken om lesmateriaal te maken op videoband, en later op vcd.
Link naar reactie
Het is gebruikelijk met pinnacle software onder w2000 om de setup van het programma te starten via de wizzard nieuw apparaat. Je moet dus nieuwe hardware detecteren , klikken op "diskette" en dan verwijzen naar de inf die op de cd staat in de root van de cd. De setup gaat dan lopen en na de verplichte herstart zal als het meezit alles wel goed geinstalleerd worden....
Link naar reactie
ik heb zelf ook zo'n deluxe kaart...wat rwilligen zegt is volgens mij dus NIET de bedoeling... ik heb gewoon kaartje ingebouwd, toen steeds de installatie van drivers geannuleerd totdat ik ALLE bijgeleverde software had geinstalleerd...(zo staat het dus in de manual)....verder geen problemen gehad....met de software installeert pinnacle zelf de drivers (na installatie studio7 installeertie bij mij iets met AVDV...dat werkt alles) anders heb je een hardwareconflict...wat ik voor jou niet hoop!!!
Link naar reactie
[quote="HyperBart"]ik heb zelf ook zo'n deluxe kaart...wat rwilligen zegt is volgens mij dus NIET de bedoeling... KLOPT. Je moet elke poging van Windows om zelf te installeren overslaan en na het plaatsen van de kaart eerst alle bijgevlecerde software installeren. Ik heb hier ook zo mee zitten klooien doordat steeds de boel geinstalleerd leek, maar tenslotte toch niet was. Ik zou alles geheel wipen en weer opnieuw begfinnen met de installatie. gr Raymond
Link naar reactie
Te zeggen dat de service "toppie" is , is een joke waarvan een hoop pinnacle eigenaren niet echt de humor zullen inzien. Het is een bekend gegeven dat de service van pinnacle naar eindgebruikers gewoon hopeloos is, bij welk hardware probleem dan ook is er altijd het standaart antwoord: staat de kaart wel op een apart interupt , iets wat vandaag de dag gewoonweg niet mogelijk is en met een acpi systeem geeneens te realiseren aangezien die alle pci kaarten op 1 interupt gooit. Vragen om software updates? ipv. een driver voor mijn dc10+ ben ik verplicht om te updaten naar studio7 waarbij de kaart helemaal door geen ander programma meer te benaderen is om nog maar niet te spreken van de instabiliteit van studio7 icm dc10 tov de oude studio software. Voor dc30 gebruikers komt gewoon het antwoord : XP? nee daar gaan we geen driver voor maken maar u kunt u kaart wel inruilen op een dv500 dan geven we voor uw "oude" dc30 (ligt nog steeds gewoon in de winkel!) wel 100 euro retour..... (nieuwwaarde dc30=1400 gulden!). Enz enz enz enz enz enz enz enz enz Dat er zo weinig mankeert aan de nieuwere dv kaarten komt puur voort uit het feit dat er door een fabrikant nagenoeg niets hoeft te worden ontwikkelt aan een dv board, er is immers het referentie ontwerp van de chip bakker welke hij nagenoeg ongewijzigd kan overnemen en hetzelfde geld voor de drivers. Dit laatste is een zegen voor nieuwe pinnacle gebruikers aangezien ze geen service meeer nodig hebben , de nieuwere kaarten werken kennelijk zonder al te veel problemen...... En als de aanschaf niet meer dan 100 of 200 euro bedraagd kan je de gok nemen , maar als het richting de 500 euro gaat (en hoger)zou ik mezelf goed afvragen of je niet eens moet kijken naar de alternatieven zoals canopus of fast, daarvan is nl bekend dat ze wel een uitstekende service hebben.......
Link naar reactie
Ik heb win 2000 opnieuw geinstalleerd, op de oude pci sloten weer problemen. Weer opnieuw Win 2000 geinstalleerd, kaart op het eerste PCI slot, werkt achter elkaar, geen problemen meer, diepe zucht en zweet in mij handen bij de eerste herstart, maar het lijkt goed te gaan, nu de rest nog... Dank voor de adviezen, Jelle
Link naar reactie
[quote:8280b48c27="rwilligen"]Te zeggen dat de service "toppie" is , is een joke waarvan een hoop pinnacle eigenaren niet echt de humor zullen inzien. Het is een bekend gegeven dat de service van pinnacle naar eindgebruikers gewoon hopeloos is, bij welk hardware probleem dan ook is er altijd het standaart antwoord: staat de kaart wel op een apart interupt , iets wat vandaag de dag gewoonweg niet mogelijk is en met een acpi systeem geeneens te realiseren aangezien die alle pci kaarten op 1 interupt gooit. Vragen om software updates? ipv. een driver voor mijn dc10+ ben ik verplicht om te updaten naar studio7 waarbij de kaart helemaal door geen ander programma meer te benaderen is om nog maar niet te spreken van de instabiliteit van studio7 icm dc10 tov de oude studio software. Voor dc30 gebruikers komt gewoon het antwoord : XP? nee daar gaan we geen driver voor maken maar u kunt u kaart wel inruilen op een dv500 dan geven we voor uw "oude" dc30 (ligt nog steeds gewoon in de winkel!) wel 100 euro retour..... (nieuwwaarde dc30=1400 gulden!). Enz enz enz enz enz enz enz enz enz Dat er zo weinig mankeert aan de nieuwere dv kaarten komt puur voort uit het feit dat er door een fabrikant nagenoeg niets hoeft te worden ontwikkelt aan een dv board, er is immers het referentie ontwerp van de chip bakker welke hij nagenoeg ongewijzigd kan overnemen en hetzelfde geld voor de drivers. Dit laatste is een zegen voor nieuwe pinnacle gebruikers aangezien ze geen service meeer nodig hebben , de nieuwere kaarten werken kennelijk zonder al te veel problemen...... En als de aanschaf niet meer dan 100 of 200 euro bedraagd kan je de gok nemen , maar als het richting de 500 euro gaat (en hoger)zou ik mezelf goed afvragen of je niet eens moet kijken naar de alternatieven zoals canopus of fast, daarvan is nl bekend dat ze wel een uitstekende service hebben.......[/quote:8280b48c27] Zullen we PCtv pro maar even niet noemen....................................
Link naar reactie
De laatste keer schreef ik hier dat ik er bijna was, in zeker opzicht was dat ook zo, maar er was nog een python onder het gras, de Creative Audigy geluidskaart. Ik kreeg dat ding maar niet aan de praat, vandaag een terratec DMXFire gekocht, en geinstalleerd, werkt achter elkaar. Eindelijk het gevoel dat ik de pc niet voor niets heb gekocht, of om alleen maar tig keer te formatteren en opnieuw te beginnen. Nogmaals dank voor de adviezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...