Ga naar inhoud

VCD doet het niet in DVD-speler, wel op PC


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 VCD's gebrand (1 met Nero, de ander met Ulead DVD MovieFactory), maar ze doen het allebei niet goed in m'n stand-alone DVD speler (Philips 711). De ene VCD stopt bij de 10e van de 16e clip. Clip 1 t/m 9 kan ik bekijken, 10 t/m 16 dus niet. Op m'n PC doet de VCD het wel (VCD PowerPlayer). Bij de andere VCD blijft het beeld niet stilstaan (moeilijk te omschrijven...).Het beeld scrolt als het ware naar beneden en gaat dan bovenaan verder. Ook deze VCD doet het wel weer op m'n PC. Hoe kan ik dit verhelpen?
Link naar reactie
antwoord: klopt veel dvd-spelers kunner geen cd-r lezen. oplossing: gebruik CD-RW's, deze hebben bijna dezelfde reflektie eigensschappen als een normale cd/dvd en de dvd-speler kan ze dan ook niet van elkaar onderscheiden dus slaat ook deze beveiliging dan niet aan. (Het is van oorsprong gedacht als beveiliging tegen het illegaal rippen van dvd's en het daarna op cd branden, erg hinderlijk want zo kun je als video hobbist ook je zelf gemaakte films niet of moeilijk in je dvd-speler afspelen....)
Link naar reactie
[quote:8f19a88389] Op 21-02-2002 0:13, schreef micky.g: oplossing: gebruik CD-RW's, deze hebben bijna dezelfde reflektie eigensschappen als een normale cd/dvd en de dvd-speler kan ze dan ook niet van elkaar onderscheiden dus slaat ook deze beveiliging dan niet aan. [/quote:8f19a88389] Da's onzin, tenzij de CD-RW's van tegenwoordig heel erg zijn veranderd. CD-RW's geven vaak juist meer problemen: mijn CD-speler kan bijvoorbeeld geen CD-RW's lezen, maar CD-R's leest hij prima!
Link naar reactie
[quote] Op 21-02-2002 18:43, schreef dextertje: [quote:9c8fa49504] Da's onzin, tenzij de CD-RW's van tegenwoordig heel erg zijn veranderd. CD-RW's geven vaak juist meer problemen: mijn CD-speler kan bijvoorbeeld geen CD-RW's lezen, maar CD-R's leest hij prima! [/quote:9c8fa49504] Das geen onzin maar een bewezen feit, bovendien kan je het zelf uitproberen. dat sommige oudere cd-spelers geen cd-rw kunnen lezen ligt aan het formaat (ik bedoel hier niet de grote) en niet aan de reflektie. en dat een dvd-speler het formaat wel kan lezen lijkt me nogal logisch nietwaar? dat de reflektie eigenschappen van cd-rw's bijna gelijk zijn en het bovenstaande (dat dvd-spelers die wel lezen) kun je op diverse sites over DVD en in de serieuze tijdschriften (zoals C'T) nalezen als je het niet gelooft. [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-02-21 20:51 ]
Link naar reactie
[quote:85a20e9bcc] dat de reflektie eigenschappen van cd-rw's bijna gelijk zijn en het bovenstaande (dat dvd-spelers die wel lezen) kun je op diverse sites over DVD en in de serieuze tijdschriften (zoals C'T) nalezen als je het niet gelooft. [/quote:85a20e9bcc] Geef maar een link. Of een zeg me op welke bladzijde van welk tijdschrift (C'T NL, C!T of PCM, bij voorkeur) bovenstaande beschreven staat... Hieronder volgt een linkje dat je ongelijk geeft: http://www.cdrwcentral.com/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=7 Verder staat in de nieuwste Computer Techniek (het maart-nummer) op pagina 133, 3e kolom: [quote:85a20e9bcc] De herbeschrijfbare cd-rw werd door veel drives echter een stuk slechter gelezen (dan cd-r's en cd-roms-dexterje).[/quote:85a20e9bcc] Dat strookt niet echt met je bewering dat de reflectie-eigenschappen nagenoeg gelijk zijn aan die van een normale CD...
Link naar reactie
kan het artikel in de C'T dat ik bedoelde niet vinden. maar lees dit eens : http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#2.4.3 (lees 2.4.3 en 2.4.4 en let op de laatste regel :"The optical circuitry in even first-generation DVD-ROM drives and DVD players is usually able to read CD-RW discs, since CD-RW does not have the "invisibility" problem of CD-R (see 2.4.3)")
Link naar reactie
Aha.. Er staat ook: [quote:dc0765cd88]CD-Rewritable (Orange Book Part III) has a smaller reflectivity difference, requiring new automatic-gain-control (AGC) circuitry in CD-ROM drives and CD players. CD-RW discs can't be read by most existing CD-ROM drives and CD players.[/quote:dc0765cd88] De reflectieve eigenschappen zijn dus niet hetzelfde als van normale CD's. Maar ze schijnen dus inderdaad minder problemen te geven met DVD-spelers dan CD-R's...
Link naar reactie
[quote:87a1002854] Op 21-02-2002 22:42, schreef dextertje: De reflectieve eigenschappen zijn dus niet hetzelfde als van normale CD's. [/quote:87a1002854] Dat heb ik ook nooit gezegd, (of ik heb me te onduidelijk uitgedrukt dat kan ook....) zei alleen dat ze meer op elkaar lijken (normale cd/dvd en cd-rw) en dat de reflektie van een cd-rw in ieder geval hoger schijnt te zijn dan van een cd-r zo hebben we allebei een beetje gelijk... :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-02-21 22:55 ]
Link naar reactie
[quote:defb8c77eb] Op 21-02-2002 22:48, schreef micky.g: [quote:defb8c77eb] Op 21-02-2002 22:42, schreef dextertje: De reflectieve eigenschappen zijn dus niet hetzelfde als van normale CD's. [/quote:defb8c77eb] Dat heb ik ook nooit gezegd, (of ik heb me te onduidelijk uitgedrukt dat kan ook....) zei alleen dat ze meer op elkaar lijken (normale cd/dvd en cd-rw) en dat de reflektie van een cd-rw in ieder geval hoger schijnt te zijn dan van een cd-r zo hebben we allebei een beetje gelijk... :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-02-21 22:55 ] [/quote:defb8c77eb] Je hebt je idd wat onduidelijk uitgedrukt... je doet alsof CD-RW de zelfde reflectie heeft als CD, wat uiteraard niet het geval is... Wel is het idd zo dat CD-R nog erger is dan CD-RW maar heel veel spelers hebben moeite met CD-R(W). Mijn Pioneer DVD speler heeft hiervoor zelfs een 2 laser om deze schijfjes ook te kunnen lezen...
Link naar reactie
[quote:078dc46be4] Op 21-02-2002 22:48, schreef micky.g: [quote:078dc46be4] Op 21-02-2002 22:42, schreef dextertje: De reflectieve eigenschappen zijn dus niet hetzelfde als van normale CD's. [/quote:078dc46be4] Dat heb ik ook nooit gezegd, (of ik heb me te onduidelijk uitgedrukt dat kan ook....) zei alleen dat ze meer op elkaar lijken (normale cd/dvd en cd-rw) en dat de reflektie van een cd-rw in ieder geval hoger schijnt te zijn dan van een cd-r zo hebben we allebei een beetje gelijk... :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-02-21 22:55 ] [/quote:078dc46be4] NEE, je hebt niet gelijk, Dextertje heeft gelijk. De reflectie van een CD-R is ietsje minder (ongeveer 80%) dan een normale CD, daarom heeft een normale CD-speler zelden problemen met CD-R's. De reflectie van een CD-RW is véééél minder (vaak niet meer dan 20%) dan die van een normale CD. Als een CD-RW het in een CD-speler niet doet ligt dat maar aan één ding, de veel te lage reflectie.
Link naar reactie
denk dat hier 2 dingen verwisseld worden, het reflektieverschil (tussen 0 en 1 toestand op de cd) en de reflektiegraad van de cd tegenover de laser. gelieve dit even te lezen: The problem is that most CD-Rs (Orange Book Part II) are "invisible" to DVD laser wavelength because the dye used to make the blank CD-R doesn't reflect the beam. The optical circuitry in even first-generation DVD-ROM drives and DVD players is usually able to read CD-RW discs, since CD-RW does not have the "invisibility" problem of CD-R. en dit: (hoop dat iedereen het duits een beetje machtig is....) Die CD-Rewritable ist ein optisches Aufzeichnungsmedium. Sie benutzt das Phase-Change-Prinzip. Die zur digitalen Speicherung notwendigen zwei verschiedenen Zustände werden durch den amorphen beziehungsweise kristallinen Zustand in der Aufzeichnungsschicht erreicht. Der Unterschied bezüglich der Reflexionseigenschaften der beiden Zustände ist nicht groß, verglichen mit dem bei silbernen und goldenen CDs sogar sehr gering. Bei den älteren CD-ROM-Spielern und den Audio-Playern ist der Schwellenwert zur Erkennung des Übergangs von einem Zustand zum anderen zu hoch angesetzt, so daß diese Geräte keine CD-RW lesen können. Erst bei der neuesten Generation der CD-ROM-Laufwerke (20 bis 24X) ist der Schwellenwert abgesenkt worden. Diese Eigenschaft wird häufig als Multiread-Fähigkeit bezeichnet. anyway, het is nogal een komplex thema en het maakt ook helemaal niet uit wie er gelijk heeft of niet. als ik gedeeltelijk ongelijk heb dan correctie a.u.b.
Link naar reactie
Hoi, mijn bijdrage: Hoeveel reflectie iets levert is onder meer afhankelijk van de gebruikte golflengte, van de kleur van het laserlicht dus. En daar zit het probleem: de DVD speler gebruikt een laser met een andere lichtkleur dan de normale CD speler. En de reflectie van veel CD-Rs bij DEZE kleur is toevallig erg slecht. Dat wordt er bedoeld in de verschillende aangehaalde artikelen. Voor het overige is de reflectiviteit van een CD-RW voor laserlicht dat bij CD spelers wordt gebruikt, duidelijk slechter. Moderne CD spelers weten hier wel mee om te gaan. Oudere speler hadden daar duidelijk moeite mee. Zowel mijn stand alone CDspeler als mijn CD speler in de auto zijn niet in staan CD-RWables te lezen, maar hebben geen enkele moeite met CD-Ren. Een DVD speler met twee lasers is natuurlijk de beste oplossing. :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...