Ga naar inhoud

Pioneer DVD-116 DMA probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een Pioneer-116 DVD-rom gekocht. Mijn probleem is dat als ik de DMA optie inschakel, het apparaat een cd òf als een audio cd herkent, òf als een data cd met de vermelding (als ik een bestand open) dat het bestand niet bestaat. Zonder DMA werkt het wel, maar dat zou veel langzamer werken dan met. Ook de nieuwste firmware update helpt niks. Wat is er aan de hand? Mijn DVD-rom is aangesloten als een Secundaire Master. Maakt dat iets uit?
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem met de 106A onder zowel win98se alsook winXP. Door het draaien onder piomode haal ik met smartripper maar een DVD speed van 1,6 gemiddeld. Ik heb de speler zelf als Master op de secundairy IDE controller zitten, samen met een brander, die wel werkt onder DMA! Mailtjes naar Pioneer helpen niet, daar ze niet reageren, dus als iemand het antwoord heeft.................please gif it to us.
Link naar reactie
bij mij hielp dit ( onder W98se ) http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=9424&forum=4 ( maar die had je al gelezen zo te zien) een zelfde staat hier bij pioneer http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/Files/PIB222904_DVD104S_EnableDMA.pdf belangrijk is ook dat de drive in windows config scherm exact zo heet als tijdens de detectie tijdens opstart/bios. Een andere optie kan zijn om de ide drivers eens weg te gooien, rebooten en opnieuw installeren. Als je op Inet rondneust zul je er waarschijnlijk wel achter komen dat er een aantal mobo-bios-pioneer combinaties zijn die niet werken. Peter [ Dit Bericht is bewerkt door: Krekel op 2002-03-27 21:06 ]
Link naar reactie
Ik heb na het lezen op een duits forum over dit probleem de volgende hint gebruikt. De brander is nu secundairy master en de DVD secundairy slave...............problem solved. De DVD draaid nu op Ultra ATA 66 en met smartripper haal ik nu een gem van 7,8x DVD speed. Ik denk dat dit voor iedereen werkt! Groeten uit Lelydorp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...