Ga naar inhoud

Juiste aansluiting cd-brander


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

quote:
Originally posted by plextor: brander naast hdisk op ide0 slave. cdrom speler op ide1 master :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:.

Dit is inderdaad de beste optie als je veel 'ont-the-fly' brand. Dus van cd direct naar cd.

Brand je meestal vanaf harde schijf dan zou ik zelf de cd-rom op ide0 slave zetten en de brander op ide1 master.

Ik denk dat plextor met :sad: bedoeld dat deze vraag wel erg vaak wordt gesteld. of nie?

------------------ Ik zeg maar zo: zeg maar niets.....

[This message has been edited by Bullboom (edited 28-12-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by plextor: ide0 is de kabel waar je hdisk opzit. zet daar de plexwriter bij op slave. master slave instellingen op achterkant van de brander een jumper omzetten. dan de cdrom op ide1 als master . ook aan de achterkant een jumper omzetten master slave :grin: :grin: :grin: :grin:. en gebruik NERO als brandstof :grin: :grin: :grin:.

Sorry dat ik er een beetje een zootje van maak. Plextor? Als ik jou goed begrijp hoef ik mijn brander dus alleen maar van de secondary af te halen en op de primary aan te sluiten? Ik hoef niks aan de achterkant om te zetten omdat de brander nu ook al als slave staat? Wat moet ik dan met de opmerking in het boekje van Plextor dat ik naast de brander niks anders op de betreffende bus mag aansluiten?

------------------ Groeten

Link naar reactie
Ik zal dan wel dom zijn, maar ik probeer wel elke reaktie hier op waarde in te schatten. Plextor lijkt mij in ieder geval niet dom, hoewel ................. Ik heb mij kast opengeschroefd om het advies van Plextor op te volgen, maar ............... Wat blijkt? De afstand tussen de master/slave stekkers op de 40-aderige kabel is te kort om de HD en de brander op 1 bus aan te sluiten. Ditzelfde geldt voor de combinatie HD en DVD. Vanuit dit oogpunt bezien kan dus alleen maat de brander en de DVD op 1 bus worden aangesloten. Ik denk dat dit bij heel veel mensen het geval is. Ikzelf denk aan 2 oplossingen: 1) een losse IDE-kaart plaatsen en daar de brander (met een aparte kabel) opzetten, zodat zowel de HD, de DVD als de brander allemaal als master op een aparte bus zitten. 2) Ik weet niet of dit kan, maar ik heb een mobo Abit KT7A-RAID. Hierop zit een IDE3 en IDE4. Kan de brander op de IDE-3 worden aangesloten (met uiteraard een aparte kabel). Heeft Plextor gelijk als hij zegt dat ik dom ben (niet blond overigens).

Ben heel benieuwd naar de (inhoudelijke) reakties op mijn vermeende oplossingen.

Overigens wil mijn Plextor 24/10/40 niet sneller dan 4x bij kopieren en 8x bij branden vanaf de HD.

------------------ Groeten

Link naar reactie
[QUOTE]Originally posted by plextor: dom dom blondje. blijF niet zijken. IDE 0 HDISK MASTER BRANDER SLAVE. IDE 1 (CDROM)(DVD) MASTER. OF ALS JE TWEE HDISK'S IN JE KAST HEB DAN IDE1 HDISK MASTER (CDROM)(DVD) SLAVE :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad::.

[This message has been edited by plextor (edited 31-12-2001).][/QUOT

Je moet niet zo schreeuwen als een onbegrepen puber.Tevens moet je niet denken dat jij en Bullboom de wijsheid in pacht hebben.( ik duidelijk ook niet )Er zijn meer wegen naar Rome !!!!

Link naar reactie
quote:
Originally posted by stelf01: [QUOTE]Originally posted by plextor: [b:fd32c5bcc2]dom dom blondje. blijF niet zijken. IDE 0 HDISK MASTER BRANDER SLAVE. IDE 1 (CDROM)(DVD) MASTER. OF ALS JE TWEE HDISK'S IN JE KAST HEB DAN IDE1 HDISK MASTER (CDROM)(DVD) SLAVE :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad::.

[This message has been edited by plextor (edited 31-12-2001).][/QUOT

Je moet niet zo schreeuwen als een onbegrepen puber.Tevens moet je niet denken dat jij en Bullboom de wijsheid in pacht hebben.( ik duidelijk ook niet )Er zijn meer wegen naar Rome !!!!

[/b:fd32c5bcc2]


Tevens moet je niet denken dat jij en Bullboom de wijsheid in pacht hebben.als ik het hier lees dan wel.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by plextor: [QUOTE]Originally posted by stelf01: [b:7b7b4e49ea][quote:7b7b4e49ea]Originally posted by plextor: [b]dom dom blondje. blijF niet zijken. IDE 0 HDISK MASTER BRANDER SLAVE. IDE 1 (CDROM)(DVD) MASTER. OF ALS JE TWEE HDISK'S IN JE KAST HEB DAN IDE1 HDISK MASTER (CDROM)(DVD) SLAVE :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad::.

[This message has been edited by plextor (edited 31-12-2001).][/QUOT

Je moet niet zo schreeuwen als een onbegrepen puber.Tevens moet je niet denken dat jij en Bullboom de wijsheid in pacht hebben.( ik duidelijk ook niet )Er zijn meer wegen naar Rome !!!!

[/b:7b7b4e49ea]


Tevens moet je niet denken dat jij en Bullboom de wijsheid in pacht hebben.als ik het hier lees dan wel.

[/B][/quote:7b7b4e49ea]

Effe leren lezen.

Link naar reactie
daar gaan we weer. op het mobo zitten twee ide stekkers. ide0 en ide1. op ide0 zet je de flatkabel met het lange gedeelte. aan de anderekant zitten twee aansluitingen. de aansluiting aan het einde van de kabel hangt los als het goed is op die aansluiting zet de de brander slave. op de andere stekker op het mobo zet je een tweede kabel. op die kabel zitten ook twee aansluitingen de aansluiting die het dichtste bij het mobo zit kan je een hdisk op master zetten en op de tweede stekker een cdrom of een dvd op zetten als slave. als je op de tweede ide stekker geen hdisk heb zet dan je cdrom of dvd speler er op maar dan als master. of kijk in gods naam eens in het boekje van je mobo. als je deze vraag bij 100 cpboeren steld dan zegger er 99 van die 100. hdisk op ide0 master cdrom dvd op slave. maar als je op je tweede ide noch een hdisk heb zitten dan moet die ook op master en dan de cdrom dvd speler op slave. maar is de tweede ide controler vrij. dan moet de cdrom dvd speler als master. de flatbedkabrl kan nooit tekort zijn als dat wel zo is dan heb je de verkeerde kant op je mobo zitten.dus eff om draaien dan. een voorspoedig 2002 zucht zucht :smile: :smile: :smile:.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...