Ga naar inhoud

Gehele CD rippen naar 1 MP3


Aanbevolen berichten

misschien een beetjeh offtopic..!!!

Maar ik ben op zoek geweest naar een programma die de mogelijkheid bied om een gehele cd met bijv. 20 tracks te rippen naar 1 gehele MP3.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

PS; ik weet dat er in Easy Cd Creator een optie zit maar dat is een programma om te branden en niet om mee te rippen...!!!!

[This message has been edited by WeaZeL (edited 12-12-2001).]

Link naar reactie
Je kunt EAC eens proberen. http://www.exactaudiocopy.de

Eac maakt als je een hele cd kopieert een groot wav bestand aan met daarbij een .cue sheet met daarop de indexen van de nummers. Wanneer je die indexen nou laat voor wat ze zijn en je zet dat wav bestand om naar een mp3 bestand, dan heb je volgens mij wat je wil. Lees wel eerst de handleiding van het programma GOED door. Het is nog in Beta staduim, dus er zullen nog wel wat quirks in zitten (al ben ik er zo snel nog niet een tegen gekomen.) upgrade ook eerst even je ASPI driver voor je het installeert, dat voorkomt een hoop ellende...

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

[This message has been edited by Captain_Kansloos (edited 13-12-2001).]

[This message has been edited by Captain_Kansloos (edited 13-12-2001).]

Link naar reactie
heh audiocatalyst die gebruik ik normaal altijd al voor het rippen maar ik ben de optie nog niet tegen gekomen waarin je kan aangeven of je 1 gehele cd met 20 tracks naar 1 gehele mp3 kan rippen hoor..... ik gebruik versie 2.1 FosI

Kan iemand mij vertellen waar die optie zit dan??

[This message has been edited by WeaZeL (edited 15-12-2001).]

Link naar reactie
EAC kan (mits goed geconfigureerd) een hele audio-cd naar 1 wav rippen. compleet met precieze lengte v/d pauzes (als ze er al zijn :wink:) zet die wav om naar mp3 en bewaar de .cue wil je van die mp3 weer een cd maken, zet je het om in wav (helemaal) en gebruik je de .cue om de cd te branden :grin:

Wat speciaal aan EAC is, is dat het tracht een EXACT (!) kopie te maken van wat je wilt rippen (dus zelfs cd-passages, niet enkelt enkele hele tracks)! Dit doet EAC door elke sector minstens "2x" te lezen en die 2 waardes met elkaar te vergelijken. Komen ze niet overeen, dan leest EAC diezelfde sector wéér opnieuw ! Rippen gaat hierdoor wel langzamer, maar wel veel accurater en betrouwbaarder ! Voor de audiofreaks een must, én het is GRATIS ! Te mooi om waar te zijn ? Nee hoor, het kan in dit geval Lees alleen wel de handleiding goed door. Heb je vragen, post ze maar :wink:

groets (en fijne feestdagen. brrr...,koud) AuMH.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...